• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
Browsing by Author 
  •   Home
  • Browsing by Author
  •   Home
  • Browsing by Author
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browsing NTNU Open by Author "Grimeland, Benedikte"

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z
  • Æ
  • Ø
  • Å

Sort by:

Order:

Results:

Now showing items 1-9 of 9

  • title
  • issue date
  • submit date
  • author
  • ascending
  • descending
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Connectednes of the Cluster Complex 

      Grimeland, Benedikte (Master thesis, 2009)
      The cluster complex of a basic hereditary artin algebra is defined, by constructing a poset T_H. A proof is given that the poset T_H is an abstract simplicial polytope. We define tilting modules, the Bongartz complement, ...
    • Developing mathematical literacy in an inquiry-based setting working with play-coins in a second-grade classroom 

      Grimeland, Benedikte; Sikko, Svein Arne (Chapter, 2019)
      The work reported in this paper is part of a longitudinal study on mathematical and scientific literacy and inquiry-based learning in two Norwegian primary schools. The project group consisted of university didacticians ...
    • Fra tegning til telling - En kvalitativ studie av tre barns bruk av romlig strukturering i et åpent rutenett 

      Asphaug, Anita Bondhus (Master thesis, 2018)
    • Kan kombinatorikk tegnes? 

      Larssen, Reidi Steen (Master thesis, 2019)
    • Kritisk matematisk literacy i ein inquiry-basert kontekst på småskulesteget 

      Sikko, Svein Arne; Grimeland, Benedikte (Journal article; Peer reviewed, 2020)
      Undersøkande og utforskande arbeidsmåtar (Inquiry-based learning, IBL) blir trekt fram som mogelege inngangar til læring der ein utviklar ei spørjande haldning og auka motivasjon. Matematisk literacy er ikkje eit veldefinert ...
    • «Med blanke ark og farjestifter tel» 

      Alseth, Ingunn (Master thesis, 2019)
      Masteroppgaven setter søkelys på hvordan elever bruker tegninger i problemløsningsprosessen og hva som finnes av detaljer i disse tegningene. Hensikten med å studere dette, er å se om tegning som representasjon har noen ...
    • Realizing orbit categories as stable module categories: a complete classification 

      Grimeland, Benedikte; Jacobsen, Karin Marie (Journal article; Peer reviewed, 2017)
      We classify all triangulated orbit categories of path-algebras of Dynkin diagrams that are triangle equivalent to a stable module category of a representation-finite self-injective standard algebra. For each triangulated ...
    • Relating abelian categories to triangulated categories using generalized cluster tilting methods 

      Grimeland, Benedikte (Doctoral thesis at NTNU;2016:75, Doctoral thesis, 2016)
    • Tegning som verktøy i matematikk 

      Kleven, Astrid Hågensen (Master thesis, 2019)
      Studien fokuserte på barns bruk av tegning som et verktøy i matematikk. Hensikten med studien var å si noe om hvordan tredjeklassinger bruker tegning som en matematisk representasjon til problemløsing i matematikk. Studiens ...

      Contact Us | Send Feedback

      Privacy policy
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Service from  Unit
       

       

      Browse

      ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

      My Account

      Login

      Contact Us | Send Feedback

      Privacy policy
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Service from  Unit