• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Blar i på forfatter 
  •   Hjem
  • Blar i på forfatter
  •   Hjem
  • Blar i på forfatter
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Blar i NTNU Open på forfatter "Evensen, Lars Sigfred"

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z
  • Æ
  • Ø
  • Å

Sorter på:

Rekkefølge:

Resultater:

Viser treff 1-12 av 12

  • Tittel
  • Utgivelsesdato
  • Registreringsdato
  • Forfatter
  • stigende
  • synkende
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Afasi og logopedi? 

      Storvik, Wenche Bjerkestrand (Master thesis, 2019)
      Jeg har valgt å skrive en studie om temaet musikkterapi i logopedisk arbeid med afasi. Bakgrunn: Minst 5000 mennesker får afasi hvert år her i Norge. Afasi er et ord som ikke er så kjent, og når en familie opplever at et ...
    • Fortellinger om forandring: En narrativ studie av planlagt organisasjonsendring i et norsk finanskonsern 

      Amundsen, Oscar (Doctoral thesis, 2003)
      Utgangspunktet for denne avhandlingen er at folk deler kunnskap og erfaring gjennom å fortelle historier til hverandre. Kjernematerialet i avhandlingen består av samtaler / dybdeintervjuer med utvalgte ansatte og ledere ...
    • Introducing teachers to new semiotic tools for writing instruction and writing assessment: consequences for students’ writing proficiency 

      Berge, Kjell Lars; Skar, Gustaf Bernhard Uno; Matre, Synnøve; Solheim, Randi; Evensen, Lars Sigfred; Otnes, Hildegunn; Thygesen, Ragnar (Journal article; Peer reviewed, 2017)
      This article reports consequences for student writing quality based on a long-term professional learning project. Project teachers, representing all school subjects in grades 3–7, were presented with a writing construct, ...
    • Men kan det komme noe godt fra lærerværelset? Om validitet i læreres vurdering 

      Evensen, Lars Sigfred (Chapter, 2014)
      Når vurdering skal tjene læring, kommer spørsmål om validitet mer i forgrunnen. Denne artikkelen drøfter validitetsutfordringer med utgangspunkt i Normprosjektet, hvor lærere ved 20 skoler bruker forventningsstandarder for ...
    • Om å jakte på heffalomper: Et metalingvistisk perspektiv på antatt reflekterende og antatt utforskende skriving i norsk og matematikk 

      Dagsland, Sindre (Doctoral theses at NTNU;2018:99, Doctoral thesis, 2018)
      Sammendrag av avhandlingen Avhandlingen bygger på en kvalitativ undersøkelse av hvordan elever i samme klasse på 6. trinn skriver antatt reflekterende og utforskende tekster i norsk og matematikk. Det nasjonale ...
    • Skriveutvikling på mellomtrinnet: En undersøkelse av sammenhengsmekanismer i elevtekster og hvilke didaktiske forhold som bidrar til utvikling av sammenheng i tekst 

      Hundal, Anne Kathrine (Doctoral theses at NTNU;2017:167, Doctoral thesis, 2017)
      Sammendrag av avhandlingen Hvordan lærer elever på mellomtrinnet å skrive sammenhengende tekster? Dette spørsmålet er utgangspunktet for prosjektet «Skriveutvikling på mellomtrinnet. En undersøkelse av sammenhengsmekanismer ...
    • Standards as a tool for teaching and assessing cross-curricular writing 

      Evensen, Lars Sigfred; Berge, Kjell Lars; Thygesen, Ragnar; Matre, Synnøve; Solheim, Randi (Journal article; Peer reviewed, 2016)
      In this article, we present the specific criteria that are currently being introduced in Norwegian teaching and assessment of writing, as well as selected aspects of their development. The article builds on an assumption ...
    • The Wheel of Writing: a model of the writing domain for the teaching and assessing of writing as a key competency 

      Berge, Kjell Lars; Evensen, Lars Sigfred; Thygesen, Ragnar (Journal article; Peer reviewed, 2016)
      The model presented in this article aspires to represent a theoretically valid and coherent definition and description of writing, as a basis for teaching and assessing writing as a key competency in school. It represents ...
    • Trust in Educational Discourse: A risky undertaking 

      Evensen, Lars Sigfred (Chapter, 2013)
    • Underveis mot et tolkningsfellesskap: lærerstemmer om elevtekster 

      Evensen, Lars Sigfred (Chapter, 2012)
      Artikkelen er en analyse av lærersamtaler om kvalitet i elevtekster fra grunnskolens mellomtrinn. Hvordan etablerer lærere felles vurderingsnormer? Analysen er gjort med utgangspunkt i det dialogiske begrepet 'lysbryting' ...
    • Utvikling eller innvikling? Tidlig skriving før barn møter skolen 

      Evensen, Lars Sigfred (Chapter, 2013)
      I litteraturen om barns tidlige skriveutvikling var det vanlig å anta at denne er syntetisk - fra små deler til helhet. Denne antakelsen er gradvis erstattet av et analytisk syn - hvor helhet kommer før delene. Et eksempel ...
    • Vurdering av skrivekompetanse: En kompleks utfordring 

      Evensen, Lars Sigfred (Chapter, 2009)

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit
       

       

      Bla i

      Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

      Min side

      Logg inn

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit