Blar i NTNU Open på forfatter "Espenes, Thomas Christian"
-
Reflection as a core student learning activity in higher education - Insights from nearly two decades of academic development
Veine, Sven; Anderson, Martha Kalvig; Andersen, Nina Haugland; Espenes, Thomas Christian; Søyland, Tove Bredesen; Wallin, Patric; Reams, Jonathan (Journal article; Peer reviewed, 2019)Experiential learning (EL) has great potential to prepare students to work on interdisciplinary and global challenges across traditional boundaries, as well as support them in the development of reflective skills. In this ... -
Refleksjon som studentaktiv læringsform
Veine, Sven; Anderson, Martha Kalvig; Andersen, Nina Haugland; Espenes, Thomas Christian; Bredesen, Tove; Wallin, Patric; Reams, Jonathan (Journal article; Peer reviewed, 2017)I Eksperter i team (EiT) står studentaktive læringsformer sentralt, og refleksjon er ansett som en vesentlig komponent for læring i emnet. Over en tiårsperiode har EiT arbeidet med å gjøre refleksjon til en konkret og ... -
Social interaction and agency in self-organizing student teams during their transition from face-to-face to online learning
Sjølie, Ela; Espenes, Thomas Christian; Buø, Ruth (Peer reviewed; Journal article, 2022)Online collaboration is becoming increasingly more common in work life and education, a development that is accentuated by the Covid-19 pandemic. It is thus imperative that students learn to work in and as teams in online ... -
Tilrettelegging av arbeidet for ansatte med psykiske plager : en kvalitativ studie av lederes håndtering av den ansatte og utfordringer som ledere møter i denne sammenhengen
Espenes, Thomas Christian (Master thesis, 2016)Ledere har en svært viktig rolle i arbeidet med å tilrettelegge arbeidssituasjonen for ansatte med psykiske helseplager. Det å være i arbeid på en tilrettelagt måte kan gi positive utfall for den mentale helsen til den ...