• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
Browsing by Author 
  •   Home
  • Browsing by Author
  •   Home
  • Browsing by Author
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browsing NTNU Open by Author "Eggen, Per-Odd"

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z
  • Æ
  • Ø
  • Å

Sort by:

Order:

Results:

Now showing items 1-11 of 11

  • title
  • issue date
  • submit date
  • author
  • ascending
  • descending
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Biokjemi i Kjemi 2 - En analyse av samsvaret mellom kompetansemål, læreverk og skriftlig eksamen 

      Skibeli, Kristine (Master thesis, 2018)
      To faktorer som ser ut til å ha stor innvirkning på undervisningen i norske klasserom i tillegg til læreplanen er læreverkene og skriftlig, sentralgitt eksamen. Eksamen og læreverkene er utarbeidet ut fra kompetansemålene ...
    • Current chemistry: Experiments and Practice in Electrochemistry Education 

      Eggen, Per-Odd (Doktoravhandlinger ved NTNU, 1503-8181; 2010:93, Doctoral thesis, 2010)
    • Development of an inventory for Alternative Conceptions among students in chemistry 

      Eggen, Per-Odd; Persson, Rolf Jonas; Jacobsen, Elisabeth Egholm; Hafskjold, Bjørn (Journal article; Peer reviewed, 2017)
      A Chemistry concept inventory has been developed for assessing students learning and identifying the alternative conceptions that students may have in general chemistry. The conceptions in question are assumed to be mainly ...
    • Elektriske kretser, hva er nå det? En enkeltcasestudie som undersøker elevers forståelse for elektriske kretser 

      Olsen, Morten-André (Master thesis, 2018)
      Denne masteroppgaven er en studie av elevers forståelse for elektriske kretser. Bakgrunnen for studien er at temaet elektrisitet ofte virker abstrakt og begrepene uklare. Dette fører til at svært mange hverdagsforestillinger ...
    • Er kjemisk likevekt vanskelig å forstå? 

      Valberg, Regine (Master thesis, 2018)
      Kjemi blir ofte sett på som et fag som er krevende å lære. En mulig årsak er at modeller og begreper i faget er abstrakte. Tidligere forskning viser at studenter har vansker med å forstå kjemisk likevekt og at dette temaet ...
    • Konseptuell forståelse og bruken av mikro-makrooverganger i kjemi - En studie av kjemi 2-elevers konseptuelle forståelse (målt ved hjelp av et CCI verktøy) og bruk av mikro-makrooverganger i forklaringer av kjemiske fenomen 

      Leinæs, Jon-Abraham Lie (Master thesis, 2016)
      Mikronivået, makronivået og representasjonsnivå er sentrale didaktiske dimensjoner i kjemifaget. Et kjennetegn på konseptuell forståelse i kjemi er evnen til å se mikro- og makronivået i sammenheng, såkalte mikro-makrooverganger. ...
    • Likevekt i læring, læring i likevekt?: En studie av kjemisk likevekt i forhold til undervisning. 

      Brimi, Aslak Opsahl; Hansen, Mari Roen (Master thesis, 2008)
      Kjemisk likevekt i forhold til undervisning er overordnet tema for denne masteroppgaven, og dette har vi sett på fra flere sider. Den første er fra et historisk perspektiv, inkludert temaets plass i eldre norske lærebøker. ...
    • Science Camp 2017 

      Rossing, Nils Kristian; Vaagland, Henriette; Eggen, Per-Odd; Johansen, Astrid; Ervik, Hilde (Research report, 2017)
    • Students' Critical Perceptions About Mathematics Education 

      Sachdeva, Shipra; Eggen, Per-Odd (Chapter, 2019)
      This paper presents excerpts from 10 semi-structured interviews conducted with 8th and 9th grade students in a Norwegian countryside school. Interviews were conducted to gain an insight into students' potential to critically ...
    • Vurdering i Kjemi 1 - Kompetansen som testes på skriftlige prøver i lys av fremtidens kompetansebehov 

      Dalfest, Marianne Øvervatn (Master thesis, 2018)
      I denne studien har prøver tre kjemilærere ga til elevene sine gjennom ett skoleår blitt samlet inn. Det har blitt gjennomført en dokumentanalyse av prøvene for å svare på forskningsspørsmålet «På skriftlige prøver i Kjemi ...
    • Vurdering i naturfag vg1 

      Helgen, Eva (Master thesis, 2019)
      I denne studien har jeg intervjuet tre naturfaglæreres vurderingspraksis på vg1 nivå. Intervjuene er analysert med tanke på å svare på problemstillingen: «Hvordan vurderer lærere elevene i naturfag Vg1?». For å diskutere ...

      Contact Us | Send Feedback

      Privacy policy
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Service from  Unit
       

       

      Browse

      ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

      My Account

      Login

      Contact Us | Send Feedback

      Privacy policy
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Service from  Unit