Browsing NTNU Open by Author "Cyvin, Jardar"
Now showing items 1-8 of 8
-
Elevers forståelse for nervesystemet
Reich, Daniel (Bachelor thesis, 2021) -
Forarbeidets betydning ved museumsbesøk - En kvalitativ og kvantitativ studie av forarbeidets betydning for læringsutbytte
Laugsand, Sondre (Master thesis, 2018)Det viser seg at uformelle læringsarenaer er viktige plattformer for læring. Tidligere forskning viser likevel at skolebesøk til museum og vitensentre ikke alltid blir utnyttet til det fulle. Hensikten med denne studien ... -
Learning to teach climate change: students in teacher training and their progression in pedagogical content knowledge
Favier, Tim; van Gorp, Bouke; Cyvin, Jakob Bonnevie; Cyvin, Jardar (Peer reviewed; Journal article, 2021)Climate change adaptation is a notorious example of a wicked problem. Teachers need to have extensive knowledge to design high-quality education that addresses the wickedness and contributes to wicked problem-solving. The ... -
Mixed Reality i Utdanning for Berekraftig Utvikling
Berstad, Tom Andre (Master thesis, 2021)I denne oppgåva utforskast det korleis mixed reality (MR) kan nyttast i utdanning for berekraftig utdanning (UBU), og kva nytta av dette kan vere. For å gjere dette nyttar oppgåva TPACK-rammeverket for å forsøkje å danne ... -
Storyline in natural science teacher education - An approach to the coherence between theory and practice
Lund, Anne Carine Bonnevie; Cyvin, Jardar (Peer reviewed; Journal article, 2022)The development of teacher identity depends on education rooted in theory- and practice-related activities. The Storyline Approach (TSA) can help to highlight connections between theory- and practice-oriented teaching using ... -
Sylaneområdet - bruken og virkninger av bruken
Cyvin, Jardar; Frafjord, Karl (NTNU Vitenskapsmuseet Rapport Zoologisk Serie, 0802-0833; 1988:2, Research report, 1988) -
Tilgang til natur som begrensende faktor for gjennomføring av uteskole
Eriksen, Emilie Victoria Dunin (Master thesis, 2023)Naturfag er et av undervisningsfagene i norsk skole, som åpner for mange ulike undervisningsformer. En av disse undervisningsformene er uteskole. I denne kvalitative studien har jeg undersøkt om tilgang er en avgjørende ... -
‘Walking a graph’ – primary school students’ experimental session on functions and graphs
Sikko, Svein Arne; Gjøvik, Øistein; Cyvin, Jardar; Febri, Maria Immaculata Maya; Staberg, Ragnhild Lyngved (Chapter, 2017)In this paper we report an experimental activity involving working with functions and graphs in a grade 6 class in a Norwegian primary school. We argue that working with graph loggers in the form of an echo sound system ...