Browsing NTNU Open by Author "Aglen, Bjørg"
Now showing items 1-7 of 7
-
En kvalitativ studie av helsepersonell og pedagogisk personell sine erfaringer i arbeid med fysisk aktivitet hos fysisk inaktive tenåringsgutter
Dahl, Trondsen Eline (Master thesis, 2021)Denne studien utforsker hvilke erfaringer helsepersonell og pedagogisk personell har i sitt arbeid med fysisk aktivitet hos fysisk inaktive tenåringsgutter. Denne studien benyttet kvalitativ metode, med semistrukturerte ... -
Patient experience with early discharge after total knee arthroplasty: a focus group study
Høvik, Lise Husby; Aglen, Bjørg; Schnell Husby, Vigdis (Peer reviewed; Journal article, 2018)Background Total knee arthroplasty is experienced as a painful procedure, and pain after surgery seems to be the most limiting factor for early mobilisation. Physical exercise is of utter importance for avoiding complications ... -
Preceptorship during health personnel students’ clinical studies in nursing homes – an institutional perspective on an intervention
Aglen, Bjørg; Sørø, Vera Louise; Orvik, Arne Folkvard; Haugan, Gørill (Journal article; Peer reviewed, 2018)Aim The recruitment and retention of preceptors to mentor health professional students and apprentices in their clinical studies are not easy. The aim of this study was to investigate factors that hindered the implementation ... -
Preceptorship of clinical learning in nursing homes - A qualitative study of influences of an interprofessional team intervention
Sørø, Vera Louise; Aglen, Bjørg; Orvik, Arne; Søderstrøm, Sylvia; Haugan, Gørill (Peer reviewed; Journal article, 2021)This study aimed to explore the influences of an interprofessional preceptor-team intervention (IPPT) on interprofessional collaboration, preceptors' role, confidence, and motivation to precept health care students (nursing, ... -
Preceptorship of clinical learning in nursing homes – A qualitative study of influences of an interprofessional team intervention
Sørø, Vera Louise; Aglen, Bjørg; Orvik, Arne; Søderstrøm, Sylvia; Haugan, Gørill (Peer reviewed; Journal article, 2021)This study aimed to explore the influences of an interprofessional preceptor-team intervention (IPPT) on interprofessional collaboration, preceptors' role, confidence, and motivation to precept health care students (nursing, ... -
Tverrprofesjonelle veilederteam og kvalitet i praktiske studier i sykehjem i forbindelse med utdanning av helsepersonell
Aglen, Bjørg (Research report, 2017)Prosjektet «Tverrprofesjonelle veilederteam og kvalitet i praktiske studier i sykehjem i forbindelse med utdanning av helsepersonell» omfatter implementering av en intervensjon for å bedre rekruttering, stabilitet, trivsel ... -
Veien til førerkortet og samfunnsdeltakelse: en kvalitativ studie av hvordan deltakere av "Veien til førerkortet" opplever at prosjektet påvirker livene deres, og hva de vektlegger som betydningsfullt
Arnø, Tuva Leite (Master thesis, 2023)Denne masterstudien er tilknyttet NTNUs følgeforskning av 0-24 samarbeidet i Trondheim kommune. Gjennom seks delprosjekter prøver pilot 0-24 Innbyggernes modell ut en ny måte å støtte og hjelpe utsatte ungdommer i alderen ...