• AirFear – DirectX 3D Multiplayer Game 

      Stokkenes, Bjørn Willy; Strandenes, Sverre; Åmodt, Espen (Bachelor thesis, 2002)
      AirFear prosjektet omhandler spill programmering mot Microsofts DirectX API. Fokus er satt på spillmotor programmeing med utvidelses-muligheter. Med spill-motor, menes et rammeverk som driver grafikk, lyd, input, nettverk ...
    • AR Stadium Games - ARENA: Creating a framework for rapid prototyping of crowd controlled AR games 

      Jacobsen, Arild; Kjærås, Simen (Bachelor thesis, 2010)
      NORSK: De gamle grensesnittene er imidlertid godt forskanset bak tiår med bevist funksjonalitet og vanebygging. Det kan derfor være problematisk å fange interessen med noe som anses som lettsindig og unødvendig arbeid. ...
    • Wizard Wars. Android game development 

      Lande, Jon Sætheren; Hilden, Anders Einar; Kohmann, Ole Marius (Bachelor thesis, 2011)
      This project implemented a two player game on mobile devices running the Android operating system. The game, named Wizard Wars, used network communication between the two players, allow them to play on separate devices ...