• Betre digital kundestøtte? La kundane hjelpe kvarandre! 

      Sivertstøl, Njål (Chapter, 2021)
      Dette kapittelet gjev ny innsikt i nettsamfunn for kundestøtte, der kundar kan stille spørsmål og få hjelp av andre kundar. Fordelane for selskapet er mange, som høgare lojalitet, reduserte kostnader, meir sal og fleire ...
    • Between Two Worlds - Identification of Perception Gap between Customer and Veterinarian 

      Brastad, Vicky-Lynn Spencer (Master thesis, 2022)
      Denne forskningen er den første utførte forskningen på persepsjonsgapet mellom kundenes forventninger og veterinærtjenester i Norge. Gjennom dybdeintervjuer med både kunder og praktiserende smådyrveterinærer i Norge, er ...
    • Exploring How Country of Origin-Perception in Cross-Sector Collaboration Affect SMEs 

      Johnsen, Jarand; Hagen, Kristoffer (Master thesis, 2024)
      Denne avhandlingen fokuserer på å utforske de potensielle fordelene en liten- og mellomstor bedrift (SMB) kan oppleve ved å delta i et tverrsektorielt samarbeid gjennom å implementere en felles merkevarestrategi. Spesielt ...
    • Financial Advice to Young Adults 

      Magnussen, Sofie Skodjevåg; Molnes, Sofie Godø (Master thesis, 2021)
      De siste årene har digitalisering hatt en massiv innvirkning på flere bransjer. Banker har også blitt påvirket av denne teknologiske endringen, ettersom dagens kunder blir mer digitalt avansert. For å forbli konkurransedyktig ...
    • From Ocean to Plate: A critical analysis of perceived value addition through sustainable practices in the seafood industry 

      Kjønås, Anna Lorgen; Synnes, Isak Husevåg (Bachelor thesis, 2024)
      Sammendrag Denne studien undersøker hvordan bærekraftig produksjon av sjømat kan øke produktverdien for forbrukere. Med økende etterspørsel etter sjømat og bekymringer knyttet til industriens miljøpåvirkninger, er det ...
    • Merkebevissthet og Merkekjennskap - Sentrale temaer for forbrukernes valgprosess 

      Wiik, Guro; Ellefsen, Thea Liavaag; Resnes, Kristian Tron Stafseth; Øvreseth, Malin Victoria Bomvoll (Bachelor thesis, 2021)
      Oppgavens hovedfokus ble valgt med bakgrunn i Sibelias egne bekymringer rundt deres synlighet i markedet og forbrukernes kjennskap til deres merke og merkevare. Temaer som merkebevissthet, merkeverdi og merkekjennskap står ...
    • Merkevaren TAFJORD - Merkebevissthet for neste generasjons forbrukere 

      Adolfsen, Ulrik; Nilsen, Marius (Bachelor thesis, 2022)
      I denne bacheloroppgaven ønsker vi å utforske problemstillingen “Hvordan kan TAFJORD skape merkebevissthet til unge i alderen 18-25?”. For å skape et fundament både teoretisk og metodisk har vi opprettet 4 forskningsspørsmål ...