Browsing NTNU Open by Author "Seland, Monica"
Now showing items 1-9 of 9
-
”Å være forberedt på så mange ting…”: En kvalitativ studie om utfordringer i ICDP – foreldreveiledning og veileders kompetanse for å skape kvalitet
Rekdal, Marit Ljøkjell (Master thesis, 2013)In this thesis I wanted to gain more understanding about how parents and advisors experiences parental guidance. The subject is relevant for increasing the parents’ competency in interaction with children, in line with ... -
"Bilda e så lett å snakk ut fra": Om pedagogisk dokumentasjon og barnehagen som læringsarena
Hanssen, Signe Marie (Master thesis, 2012)I denne mastergraden har jeg jobbet med å undersøke hva læring i barnehagen kan være. I forhold til læring endte jeg opp med bruk av pedagogisk dokumentasjon, og ville se på det i forhold til barnehagen som læringsarena. ... -
De yngste barna i baseorganiserte barnehager: En kvalitativ studie om trygghet og sosial mestring som utgangspunkt for å forebygge sosiale og emosjonelle vansker
Mæland, Kari Strømsøe (Master thesis, 2012) -
De yngste barnas trivsel i barnehagen : et mikroetnografisk feltarbeid om ett- og toåringers subjektive opplevelser av trivsel i barnehagen
Orre, Gro Lillian (Master thesis, 2015)Målet for denne masteroppgaven er å undersøke de yngste barnas subjektive opplevelser av trivsel i barnehagen, hvor barna er studiens primære forskningsdeltakere. Problemstillingen er: I hvilke situasjoner gir de yngste ... -
Det moderne barn og den fleksible barnehagen: En etnografisk studie av barnehagens hverdagsliv i lys av nyere diskurser og kommunal virkelighet
Seland, Monica (Doktoravhandlinger ved NTNU, 1503-8181; 2009:258, Doctoral thesis, 2009) -
Ledelse av barnehagen som læringsarena : en kvalitativ studie om hvordan styrer vektlegger eksterne aktørers forventninger til barnehagen som læringsarena i utadrettet ledelse
Flormælen, Laila Skjei (Master thesis, 2013)Ledere i barnehagene har andre utfordringer nå enn tidligere. Barnehagesektoren har gjennomgått store endringer de siste 10-15 årene, og flere vil være med og bestemme hva en god barnehage er for barn. I denne oppgaven ... -
Ledelse av barnehagen som læringsarena : en kvalitativ studie om hvordan styrer vektlegger eksterne aktørers holdninger til barnehagen som læringsarena i utadrettet ledelse
Flormælen, Laila Skjei (Master thesis, 2013)Ledere i barnehagene har andre utfordringer nå enn tidligere. Barnehagesektoren har gjennomgått store endringer de siste 10-15 årene, og flere vil være med og bestemme hva en god barnehage er for barn. I denne oppgaven ... -
Samspillsbobler: En mikroetnografisk studie av små barns sosiale omgang i barnehagen
Kyrkjebø, Trude (Master thesis, 2014)