Blar i NTNU Open på forfatter "Allgood, Eleanor"
-
Valgets kval: En Q-metodologisk studie om opplevelsen av å ta vanskelige valg
Rowe, Anita Endresen (Master thesis, 2011)Hensikten med studien har vært å få bedre innsikt i hvordan det oppleves å stå i en vanskelig valgsituasjon og fremheve hvordan det oppleves for den enkelte. Problemstillingen for studien var som følger: Hvordan oppleves ... -
"Veiledning blir til mens du går"
Hansen, Kristin Hartveit (Master thesis, 2011)Da jeg som veiledningsstudent hadde min veiledningspraksis ute, mens vi gikk i naturen, på beina, med ski eller truger, var jeg svært usikker på om jeg holdt meg innenfor en profesjonell ramme. Beskrivelsene veisøker hadde ... -
Veiledning som helsefremmende bidrag: På hvilken måte kan veiledning bidra til opplevelse av sammenheng i arbeidet som miljøpersonell i psykisk helsevern, sett i lys av Aaron Antonovskys begrep Sense of coherense?
Svendsen, Ingrid Hartveit (Master thesis, 2011)Å arbeide som miljøarbeider i psykisk helsevern er krevende, og kan føre til utmattelse, utbrenthet og sykemeldinger. Dette forskningsarbeidet har som tema hvordan veiledning kan være helsefremmende for de som deltar. Med ... -
Venner er nær, de forstår en og de godtar en som person sjølv om man er litt rar: En Q-metodologisk studie av vennskapsrelasjoner hos ungdommer i aldren 18 - 22 år i Finnmark
Nystad, Pia-Liisa Savonius (Master thesis, 2012)The intention of this thesis is to increase awareness of how young people themselves see their friendship relations. What is it that happens in spontaneous and voluntary relationships between young people, and how do they ... -
Views about knowledge acquisition for coaching practice
Moen, Frode; Reistad, Ida Bruem; Myhre, Kenneth; Allgood, Eleanor (Journal article; Peer reviewed, 2017)This study explores coaches’ subjective views about how they acquire knowledge for their coaching practice. A Q sample of 45 opinions about different sources for knowledge acquisition, and how such sources affect learning ... -
Yrkesfaglærerens profesjonelle utvikling det første året i yrket: En kvalitativ studie av fem yrkesfaglærere innen utdanningsprogrammet helse- og oppvekstfag
Utgaard, Sissel Wik (Master thesis, 2013)I denne masteravhandlingen er det yrkesfaglærerens opplevelse av profesjonell utvikling som er i fokus. Problemstillingen er: Hvordan opplever yrkesfaglærere i utdanningsprogrammet helse- og oppvekstfag profesjonell utvikling ... -
Å si fra i dialog : en Q-metodologisk undersøkelse av hvordan helsepersonell i sykehjem opplever det å si fra i dialog med kolleger og ledere
Knutsen, Signe S. (Master thesis, 2015)Målet med oppgaven har vært å gi et bidrag til å forstå mer av hvordan helsepersonell i sykehjem opplever det å si fra- i dialog. Er det noe som hemmer eller fremmer det å si fra i dialog med kolleger og ledere? Opplever ... -
Åpen linje
Klaveness, Anne-Marie (Master thesis, 2015)ÅPEN LINJE omhandler fenomenet empatisk lytting innenfor en leders arena. Empatisk lytting betyr først og fremst å kunne lytte med forståelse til en annen persons opplevelser. Problemformuleringen er: Hvordan opplever ...