Blar i NTNU Open på forfatter "Svanæs, Dag"
-
Designing Movement-based Play and Games - In Theory and Practice
Matjeka, Louise Petersen (Doctoral theses at NTNU;2022:207, Doctoral thesis, 2022)This thesis investigates movement, bodily experiences and play and game design to advance the fields of HCI and interaction design, game studies in general and (movement-based) play and game design in particular. The ... -
Digital Measures Against Risky Behavior in Traffic: - Virtual Simulation of a Traffic Accident
Søraa, Agnethe (Master thesis, 2015)Adolescents are significantly overrepresented in traffic accidents. In fact, traffic accidents are the most frequent cause of death among them. Therefore, the overall purpose of this research project is to contribute in ... -
Digitale løsninger for reduksjon av matsvinn: systemkrav og rammebetingelser
Vold, Ingrid; Storaker, Hanna Sollie (Master thesis, 2018)Det kastes 350 000 tonn mat årlig i Norge, hvilket tilsvarer ca. 20 milliarder norske kroner. Matvareindustrien er ansvarlig for ca. 40% av det totale matsvinnet. Innen år 2030 skal Norge, i følge FNs bærekraftsmål, ha ... -
Digitale plattformer for deling av mat: Erfaringer fra en iterativ designprosess med dumpster divers
Vie, Erlend (Master thesis, 2017)Deling er ikke nytt. Mennesker har alltid vært flinke til å dele. Man lar venner overnatte, låner bort ting og deler kunnskap ikke akkurat revolusjonerende konsepter. Det som er nytt, etter mobil, pc og internett, er at ... -
Digitally Enhancing Board Games: Possibilities and Challenges with Off-the-shelf Mixed Reality Devices
Dalaaker, Nicolai André (Master thesis, 2023)Å digitalt forbedre spill med mixed reality kan åpne opp for nye spillformer. Men dette leder også til en stor utfordring i hvordan de fysiske spillerbrikkene kan spores. Dette blir mer komplisert, da de fleste mixed reality ... -
Embodiment in Designing Interactive Aesthetic Experiences
Bakke, Torstein Hågård (Master thesis, 2019)Design av interaktive opplevelser blir ofte diskutert i kontekst av digitale apper og deres grafiske grensesnitt. Det teoretiske grunnlaget for slike design ligger ofte i tradisjonell kognitiv teori, som ser på menneskesinnet ... -
Empirically Based Design Guidelines for Gaze Interaction in Windows 7
Raudsandmoen, Håkon; Rødsjø, Børge (Master thesis, 2012)The purpose of this study has been to test the use of gaze interaction in common everyday computer tasks, with the intent to suggest design guidelines for gaze interaction in Microsoft Windows 7. This has been done by ... -
En empirisk studie av brukersentrerte utviklingsprosesser ved IT-avdelingen til Rikshospitalet__
Overgaard, Benedicte M. (Master thesis, 2004) -
Evaluating the Usability and User Experience of XR Augmented Board Games with Physical Interfaces
Schirmer-Mikalsen, Sondre (Master thesis, 2023)Denne avhandlingen utforsker utviklingen av en prototypet brettspillapplikasjon i utvidet virkelighet (Extended Reality, XR) ved bruk av skjermbriller (head-mounted displays). Hovedfokuset i oppgaven er knyttet til å ... -
Evaluering av digitale penners anvendbarhet innen helsedomenet
Heyerdahl, Tord Slåen (Master thesis, 2008)Helsesektoren er et av de domenene i dagens samfunn som er mest papirintensive samtidig som det er en sektor som står foran store effektiviseringskrav. Et av målene er derfor å bytte ut alt papir med moderne informasjonsteknologi. ... -
Evaluering av et aktivitetsbasert konsept for helserettede informasjonssystemer
Jaatun, Jon (Master thesis, 2008)Activity-Based Computing er et konsept rettet mot arbeid på sykehus. Konseptet som er aktivitetssentrert og støtter i tillegg streifing og samarbeid. En har i denne oppgaven evaluert aktivitetsbegrepet i forhold til ... -
Exergaming in older adults: Use, user experiences, and the relationship between game elements and movement characteristics
Maroni, Nina Skjæret (Doctoral thesis at NTNU;2016:227, Doctoral thesis, 2016)NORSK SAMMENDRAG: Exergaming for eldre Bruk, brukervennlighet og forholdet mellom spill elementer og bevegelseskarakteristikker - Etter introduksjonen av det Playstation-baserte spillet Dance Dance Revolution (DDR) i ... -
Exploring end-user participation in the design of digital public services: an empirical study of discourse and practice
Dahl-Jørgensen, Tangni Cunningham (Doctoral theses at NTNU;2024:89, Doctoral thesis, 2024)The public sector is intensifying the employment of digital solutions in providing public services based on promises of efficiency and improving citizens' experiences. This thesis explores how the participation of end-users ... -
Exploring interface metaphors for using handhelds and PCs together
Alsos, Ole Andreas (Master thesis, 2005)By distributing the user interface between devices like a PDA and a PC, one can utilize the best characteristic from each device. This thesis has investigated what conceptual models and interface metaphors one should use ... -
Exploring the Influence of Tech Savviness and Physical Activity in Older Adults Playing an Exergame
Subramanian, Sruti; De Moor, Katrien; Vereijken, Beatrix; Dahl, Yngve; Svanæs, Dag (Chapter, 2022)Exergames are widely being used for various serious purposes such as training balance in older adults. However, despite the potential and growing attention given to such movement-based applications, there is lack of knowledge ... -
Forståelse av Klinisk Arbeid gjennom Empiriske Metoder: En Sammenligning av Strukturert Feltobservasjon og Simulering i Laboratorium
Bjønness, Rune (Master thesis, 2007)Denne studien sammenligner og vurderer strukturert feltobservasjon og simulering i fullskala brukbarhetslaboratorium med tanke på deres evne til å fange opp legers og sykepleieres innhenting, behandling og produksjon av ... -
Full Body Computer Games for Physical Rehabilitation in Elderly People's Homes: Physical and Social Challenges and Opportunities
Knurvik, Ole Martin (Master thesis, 2018)The use of exercise games has proven beneficial and engaging for elderly people. Studies also suggest that rehabilitation programs using exercise games have higher adherence than traditional rehabilitation. With the aging ... -
Game-based learning design and evaluation: Towards better understanding and improvement
Tahir, Rabail (Doctoral theses at NTNU;2021:214, Doctoral thesis, 2021)In recent years, Game-based learning (GBL) has proliferated rapidly and is widely used in various fields to improve learning. Educational games can actively engage learners and meet individual learning situations, making ... -
Gaze Interaction for Handheld Multi-touch Devices - An Explorative Study
Fjermeros, Lars Emil; Sun, Shimin (Master thesis, 2016)This thesis explores how promising gaze interaction can replace touch interaction on handheld multi-touch devices. A set of three modules have been developed that use gaze as interaction method. These modules are run through ... -
Hiding in plain sight: Directed surveillance as a bodily practice
Dahl, Johanne Yttri; Svanæs, Dag (Peer reviewed; Journal article, 2020)In this article, we empirically explore directed surveillance as bodily practice—material bodies observing other material bodies. Such low-tech police surveillance practice (Haggerty 2012) relies on a police officer’s body ...