Browsing NTNU Open by Author "Samoilow, Tatjana Kielland"
Now showing items 21-25 of 25
-
Skogen i horisonten. En økokritisk lesning av Papirflybjørnen i et didaktisk perspektiv
Lillefjell, Siv (Master thesis, 2019)I de seneste årene har samfunnsdebatten vært preget av et høyt fokus på miljøvern, klimakrise og klimaproblematikk. Daglig blir vi, voksne som barn, eksponert for miljørelaterte temaer, som plast i havet, avskoging, ... -
Tolkning og litterær kompetanse i elevstyrte litterære gruppesamtaler
Tharaldsen, Kaja (Master thesis, 2024)Formålet med denne masteroppgaven er å besvare følgende problemstilling; På hvilken måte utvikler to mindre grupper med tiendeklassinger tolkninger av novellen «Faderen» gjennom litterære gruppesamtaler? Problemstillingen ... -
Tre bildebøker - tre litterære samtaler En studie av 2. trinnselevers litterære kompetanse i lesing av bildebøker
Bakås, Sunniva Aunøien; Sælevik, Hildegunn (Master thesis, 2024)Denne masteroppgaven utforsker hvordan tre ulike bildebøker kan fremme litterære samtaler blant elever på 2. trinn, og hvordan slike samtaler kan bidra til å vise forskjellige sider av elevenes litterære kompetanse. ... -
Tre bildebøker - tre litterære samtaler En studie av 2. trinnselevers litterære kompetanse i lesing av bildebøker
Bakås, Sunniva Aunøien; Sælevik, Hildegunn (Master thesis, 2024)Denne masteroppgaven utforsker hvordan tre ulike bildebøker kan fremme litterære samtaler blant elever på 2. trinn, og hvordan slike samtaler kan bidra til å vise forskjellige sider av elevenes litterære kompetanse. ... -
Å utvikle unge lesere: En studie av litterær kompetanse i begynneropplæringen
Johansen, Emelin Tverå (Master thesis, 2020)I denne masteroppgaven ser jeg på hvordan man kan utvikle elever i begynneropplæringen som lesere. Mer spesifikt, hvordan man kan utvikle dem til lesere av skjønnlitteratur. For å kunne skape mening av skjønnlitterære ...