• Evaluating a remote data collection platform: A practical user study on exercise trackers 

      Åkerholt, Nikolai (Master thesis, 2021)
      Denne oppgaven undersøker to emner: Det første emnet er ekstern datainnsamling for brukerstudier, et emne med begrenset fokus innen Computer Science, men nylig ansett som enda viktigere på grunn av de fysiske implikasjonene ...
    • Evaluating Methods for the Identification of Off-Chain Transactions in the Lightning Network 

      Nowostawski, Mariusz; Tøn, Jardar (Journal article; Peer reviewed, 2019)
      Payment channels and off-chain transactions are used to address blockchain scalability. Those mechanisms rely on the blockchain proper, as the resolution mechanism. They allow for high transaction throughput due to the ...
    • Exploration of Automatic Quality Assurance of Code Reviews 

      Hægdahl, Jonas Eilertsen (Master thesis, 2023)
      Denne masteroppgaven vil gå inn i forskningen omgående kvalitetssikringen av kode anmeldelser for å lage en effektiv måte for lærere og lærerassistenter til å vite kvaliteten av kode anmeldelser som studenter skriver. Med ...
    • Exploring the Blockchain Technology: Issues, Applications and Research Potential 

      Sheikh, Mohammad Idrees; Aijaz, Iflah; Jameel, Roshan; Nowostawski, Mariusz (Journal article; Peer reviewed, 2021)
    • Exploring the Potential of a Serious Game as a Pre-simulation Strategy for Novice Nursing Students 

      Skardal, Vilde Katrine (Master thesis, 2021)
      Simuleringsbasert læring (SBL) er en viktig del av sykepleierutdanningen. Det blir både brukt som en erstatning for klinisk praksis, men også som et supplement til andre læringsmetoder. SBL er veletablert som en god måte ...
    • Facilitating and Advancing Universal Design of ICT 

      Begnum, Miriam Eileen Nes (Doctoral theses at NTNU;2019:311, Doctoral thesis, 2019)
      Background: In modern societies, the consequences of digital exclusion are severe. Legislation on Universal Design (UD) reflects socio-economic, democratic and ethical reasons for ensuring all citizens are able to use ...
    • Facilitating information sharing within a supply chain: the blockchain framework 

      Wan, Paul Kengfai (Doctoral theses at NTNU;2021:282, Doctoral thesis, 2021)
      Firms focus on their core functions and engage in collaborative cooperation as a strategy to remain competitive. In recent decades, service industries such as providing medical check-ups and electric utilities have played ...
    • Federated Learning for Diabetic Retinopathy 

      Kelmendi, Besnik (Master thesis, 2022)
      Diabetisk retinopati (DR) er en alvorlig øyesykdom som kan føre til blindhet hos diabetespasienter. En tidlig diagnose er avgjørende for behandling, men medisinsk screening er dyrt og vanligvis upraktisk i underutviklede ...
    • Federated Learning: Client-side Personalization 

      Nygård, Erik Haram (Master thesis, 2022)
      Federated learning er en maskinlæring paradigme som fokuserer på å opprettholde personvern og sikkerhet utover flere klienter. Den benytter seg av algoritmer på en sentral server som har i oppgåve å samle sammen flere ...
    • Flexible procedural terrain and biome generation 

      Sandvik, Robin; Chambe-Eng, Viktor (Bachelor thesis, 2023)
      Denne bacheloroppgaven beskriver et svært fleksibelt prosessegenererings-rammeverk som kan bli integret i andre programmer, som spill, modellering og visualisering. Produktet er laget I Unity3D (en populær 3D spillmotor) ...
    • A Framework for Online Document Verification Using Self-Sovereign Identity Technology 

      Satybaldy, Abylay; Subedi, Anushka; Nowostawski, Mariusz (Peer reviewed; Journal article, 2022)
      As the world is gradually moving towards digitization, forgery of vital digital documents has become relatively easy. Therefore, the need for efficient and secure verification and authentication practices of digital documents ...
    • From Institutions to Code: Towards Automated Generation of Smart Contracts 

      Frantz, Christopher K.; Nowostawski, Mariusz (Chapter, 2016)
      Blockchain technology has emerged as a solution to consistency problems in peer to peer networks. By now, it has matured as a solution to a range of use cases in which it can effectively provide the notion of third party ...
    • Gamification of Curricula for Primary, Lower Secondary, and Upper Secondary Schools 

      Blakli, Andreas; Opkvitne Årnes, Vegard; Gascogne, Theo Camille; Ulsrud, Jesper (Bachelor thesis, 2021)
      Oppigjennom årene har læringsmetoder utviklet seg mer og mer fra de tradisjonelle metodene for å holde følge med moderniseringen av multimedia. NTNU Gjøvik ønsker å utforske mulighetene til å gi lærerne en plattform til å ...
    • Gamifying research in software engineering 

      Nowostawski, Mariusz; McCallum, Simon; Mishra, Deepti (Journal article; Peer reviewed, 2018)
      It is a non‐trivial task for research‐centric courses in the software engineering curriculum to compete and engage students on the same level as the practical, software development courses. Practical software development ...
    • Heuristic Evaluation and Usability Heuristics in Virtual Reality 

      Øvstegård, Katrine (Master thesis, 2019)
      Med stadige forbedringer i teknologi og maskinvare har Virtual Reality (VR) oppnådd en fornyet interesse og stadig flere VR-applikasjoner blir designet og utviklet for ulike bransjer og formål. Bransjer som har sett den ...
    • How Usable are Block Explorers for Attesting Agreements Registered on Blockchains? 

      Arevalo Espinel, Daniel Fernando (Master thesis, 2019)
      Blockchain is a technology that makes it extremely difficult for any single one of the participants in a decentralized network to change what has been recorded at the end of a distributed ledger as time passes. The ...
    • Implementation of a tournament based distributed lottery on Ethereum 

      Andersen, Viktor Frede (Master thesis, 2019)
      Distribuerte lotterier på internett er en interessant applikasjon med bruk innenfor sjansespill og andre områder. Blokkjeder som kan fungere som plattformer for smartkontrakter kan bli brukt til både å sende verdier, og ...
    • Indoor navigation with motion tracking and depth perception sensors 

      Lladrovci, Mimozë (Master thesis, 2016-08-30)
      With all the advances in technology, indoor navigation continues to remain an open problem. While we are able to use satellite-based navigation systems such as the Global Positioning System (GPS) and automative navigation ...
    • Innovative presentation of open data 

      Lønnemo, Fredrik; Hansen, Nora Hønnåshagen (Bachelor thesis, 2023)
      Denne oppgaven beskriver prosessen bak designet og implementeringen av reguleringsplan-lag for et 3D kart. Prosjektet fokuserer på frontenden og brukeropplevelsen av å visualisere data i et 3D kart. Prosjektet bruker ...
    • Neodroid Playground: Designing environments and tasks for learning robots in virtual reality 

      Smedås, Halvor Bakken; Åkerholt, Nikolai; Skaara, Jone Martin; Hjerpbakk, Aksel (Bachelor thesis, 2019)
      Denne bacheloroppgaven beskriver et Unity-prosjekt som forsøker å simplifisere utvikling av maskin-lærende robotter sine virtuelle miljøer og oppgaver. Prosjektet er todelt; en del baserer seg på å definere hvordan en ...