Blar i NTNU Open på forfatter "Håland, Erna"
-
Læring i en ny arbeidshverdag - En Q-metodologisk studie om opplevelsen av læring i et arbeidsliv preget av både fysiske og digitale møteplasser
Hopsø, Trine (Master thesis, 2023)Denne studien handler om læring i arbeidslivet, med fokus på den nye arbeidshverdagen som oppsto i kjølvannet av koronapandemien. I dagens arbeidsliv skjer det sosiale samspillet mellom ansatte både fysisk og digitalt. ... -
Mellomleders opplevelse av organisasjonsendring - En Q-metodologisk studie av hvordan mellomledere i Trondheim kommune opplever organisasjonsendring
Kvisten, Gunhild (Master thesis, 2018)Denne studien undersøker mellomledere i Trondheim kommune sin subjektive opplevelse av organisasjonsendringen som er gjennomført i forbindelse med «Prosjekt helhetlig ledelse». Hensikten med studien har vært å få en utvidet ... -
Pakkeforløp for kreft: erfaringer blant helsepersonell og pasienter. Sluttrapport fra den forskningsbaserte evaluering av pakkeforløp for kreft
Melby, Line; Brattheim, Berit J; Das, Anita; Gilstad, Heidi; Gjøsund, Gudveig; Håland, Erna; Sand, Kari; Solbjør, Marit (SINTEF AS (ISBN starter med 978-82-14-);, Research report, 2021)Rapporten sammenfatter resultater fra prosjektet "Evaluering av pakkeforløp for kreft". Pakkeforløp for kreft ble innført i Norge i 2015 og skal sikre at pasienter opplever et godt organisert, helhetlig og forutsigbart ... -
Profesjonsutvikling i tolkeyrket: En kvalitativ studie av ulike forståelser av kompetanse, læring og utvikling i tolkeyrket
Nordø, Lilia (Master thesis, 2011) -
Time Is of the Essence: Using Institutional Ethnography to Explore the Introduction of a Cancer Care Policy
Næss, Siri Christine Kvernmo (Doctoral theses at NTNU;2022:349, Doctoral thesis, 2022)This PhD project contributes a critical analysis of the increasingly tight standardization and bureaucratic management of professional work. The focus is on the introduction of a cancer care policy entitled cancer patient ... -
Verktøy, symbol og mote. En studie av innføring av Learning Management System (LMS) i Statoil
Håland, Erna (Doktoravhandlinger ved NTNU, 1503-8181; 2008:40, Doctoral thesis, 2008) -
When time matters: a qualitative study on hospital staff’s strategies for meeting the target times in cancer patient pathways
Melby, Line; Håland, Erna (Peer reviewed; Journal article, 2021)Background Cancer patient pathways (CPPs) were introduced in Norway in 2015. CPPs are time-bound standardised care pathways that describe the organisation of and responsibilities for diagnostics and treatment, as well as ...