Blar i NTNU Open på forfatter "Groven, Berit"
-
Nonverbale lærevansker: En kvalitativ studie av rådgiveres perspektiver på sentrale utfordringer i opplæringen for elever med nonverbale lærevansker
Erstad, Magnhild (Master thesis, 2012) -
Opplevelser i møte med ansvarsgruppa: En kvalitativ studie av tre fedres opplevelse av å delta i ansvarsgruppe
Johansen, Marte Westrum (Master thesis, 2014) -
Organisering av spesialundervisning - hvordan og hvorfor? En kvalitativ intervjuundersøkelse med fire spesialpedagoger
Hunnes, Malin (Master thesis, 2017)Denne oppgaven tar for seg hvordan spesialpedagoger velger å organisere spesialundervisningen og hvordan de begrunner disse organiseringsformene. Studien består av et kvalitativt forskningsintervju av fire spesialpedagoger ... -
Positive opplevelser med hjelpeapparatet: Tre foreldre til barn med autisme sine positive opplevelser med hjelpeapparatet. En kvalitativ studie med intervju som metode
Mosve, Hilde (Master thesis, 2013)I de siste ti årene har det vært fokus på koordinering og samhandling av hjelpetjenester til pasienter/brukere ved habilitering og rehabilitering. Brukere har ulike erfaringer med hvordan det har vært å samarbeide med ... -
Samarbete mellan Pedagogiska-psykologiska tjänsten (PPT) och skolan: En kvalitativ studie om PP-rådgivares erfarenheter av systemriktat arbete med läs- och skrivsvårigheter
Elvseth, Malin Catharina (Master thesis, 2011)Syftet med denna studie var att undersöka PP-rådgivares erfarenheter med systeminriktat arbete med läs- och skrivsvårigheter i skolan. Min problemställning löd: Vilka erfarenheter har PP-rådgivaren av systeminriktat arbete ... -
Spesialpedagogens dilemmaer i profesjonsutøvingen: En kvalitativ intervjustudie
Mathisen, Hanne (Master thesis, 2012) -
Spesialpedagogens profesjonsidentitet: En kvantitativ studie av profesjonsidentiteten til spesialpedagoger
Øyri, Ida (Master thesis, 2013)I denne kvantitative studien er hovedmålet å undersøke om spesialpedagogen har en sterk eller svak profesjonsidentitet. For å studere dette, blir det tatt utgangspunkt i Deci og Ryans (2002) «Self-Determination Theory». ... -
Spesialpedagogens profesjonsutøvelse i barnehagen: En kvalitativ intervjustudie av hvordan spesialpedagogen opplever sin rolle i barnehagen
Vikhagen, Silje Elisabeth (Master thesis, 2013)Denne studien tar for seg spesialpedagogens opplevelse av egen rolle i møte med føringer for profesjonsutøvelsen. I tillegg til at spesialpedagogikk er et sammensatt fagfelt, eksisterer det få konkrete føringer for hvem ... -
Svaksynt i ungdomsskolen - En kvalitativ studie av hva en tidligere elev med en synshemming vektlegger i sine fortellinger om opplevelser av inkludering i ungdomsskolen
Wang Fallang, Marianne (Master thesis, 2018)Tittel Svaksynt i ungdomsskolen Bakgrunn Elever med synshemming er en liten elevgruppe. På grunn av synsvansker kan disse elevene møte på ekstra utfordringer i skolen, da svikt i synsfunksjonen kan gjøre at det er ... -
Tilpasset opplæring og evnerike elever : en kvalitativ intervjustudie av hva to lærere vektlegger i tilpassingen av opplæringen for evnerike elever i grunnskolen
Sivertsen, Andrea (Master thesis, 2015)Tema: Tilpasset opplæring og evnerike elever. Problemstilling og forskningsspørsmål: - Hva vektlegger to lærere i tilpassingen av opplæringen for evnerike i grunnskolen? - På hvilken måte kan lærer stimulere og opprettholde ... -
”Vi er nødt for å gjøre et grunnleggende godt arbeid her”: En kvalitativ intervjustudie om hvordan tre spesialpedagogiske koordinatorer i en kommune oppfatter sin rolle
Myhre, Anniken Olimb (Master thesis, 2013) -
"Vi sitter jo med kompetanse på hver vår bit, den må vi jo bruke sammen så kan vi komme frem til målet!"
Hognestad, Kristin (Master thesis, 2012)I denne studien har jeg fått innsikt i hvordan tre lærere opplever å veiledes av PP-tjenesten i forbindelse med et prosjekt om læringsmiljø. Prosjektet hadde bakgrunn i en henvisning til PP-tjenesten med ønske om bistand ... -
Working with challenging behaviors in public preschools in Tanzaniania: A qualitative study on strategies used by preschool teachers in Tanga City
Shehaghilo, Japhari Robert (Master thesis, 2016)The problem of managing provoking behavior of pupils in school is receiving a considerable attention globally. There are various theories and practices which have been put forward of how best to tackle pupil’s difficult ...