• Fra avkapp til produkt 

    Johansen, Mathilde; Philip, Amritha Judy (Bachelor thesis, 2024)
    Denne bacheloroppgaven tar for seg temaene bærekraft, kundetilpasning og materialgjenvinning. Bakgrunnen for valget av temaene, er å studere løsninger for hvordan man kan gjenvinne avkapp. Ved å utvikle en designløsning ...
  • Brukerforståelse på tvers av fagdisipliner. 

    Åndalen, Linda Therese (Master thesis, 2024)
    Behovet for å styrke digital sikkerhet er økende, og rapporter om sikkerhetsrisiko for 2024 viser at enkeltindividet har blitt en stadig viktigere inngangsport for cyberkriminelle. Ansatte i bedrifter utsettes for ...
  • Gamification: En litteraturstudie av forskningens status, kunnskapshull, felles rammeverk og veien videre 

    Aunet, Oscar Olafsen (Master thesis, 2024)
    Gamification er et relativt nytt konsept som i det siste har fått en del oppmerksomhet innen forskning på interaktive medier. Begrepet relateres til konsepter som serious games og game- based learning, og beskriver bruken ...
  • Trygge barn lærer best 

    Hode, Thea; Sæther, Celine (Master thesis, 2024)
    Sammendrag Denne masteroppgaven handler om hvordan lærere kan arbeide med å skape trygge relasjoner til elever utsatt for omsorgssvikt. Omsorgssvikt kan føre til at eleven utvikler traumer, desorganisert tilknytning ...
  • Studying Behavioral Responses to Bioluminescence in Zooplankton 

    Five, Taran (Master thesis, 2024)
    Endringer i det marine lysklimaet kan ha betydelige konsekvenser for biodiversitet og samspillet mellom marine organismer. Denne endringen er spesielt relevant i marine miljøer der bioluminescens, biologisk produsert lys, ...

Vis flere