• Exploring Player Engagement in Social and Pervasive Learning Games 

    Pløhn, Trygve (Doctoral theses at NTNU;2024:334, Doctoral thesis, 2024)
    Pervasive gaming is a genre of gaming that integrates with the physical and social aspects of the real world and blends into the player’s everyday life. The context of this thesis is the use of long-lasting pervasive games ...
  • Viewpoints Detection in Political Speeches 

    Doan, Tu My (Doctoral theses at NTNU;2024:315, Doctoral thesis, 2024)
    English abstract Politics has significant impacts on our daily lives. It influences laws, policies, and resources allocation. The Internet and social media confront readers with an overwhelming amount of political texts. ...
  • Sosialisering til profesjonell praksis: en empirisk studie av simulering i medisinutdanning 

    Granheim, Aleksandra.; Sundvoll, Ingrid-Elisabeth (Master thesis, 2024)
    Temaet for dette masterprosjektet er studenters samarbeid i simulering. Dette er en master i språk og kommunikasjon i profesjoner, innenfor fagfeltet anvendt språkvitenskap. Masterprosjektet har et interaksjonistisk ...
  • Sosialisering til profesjonell praksis: en empirisk studie av simulering i medisinutdanning 

    Sundvoll, Ingrid-Elisabeth; Granheim, Aleksandra (Master thesis, 2024)
    Temaet for dette masterprosjektet er studenters samarbeid i simulering. Dette er en master i språk og kommunikasjon i profesjoner, innenfor fagfeltet anvendt språkvitenskap. Masterprosjektet har et interaksjonistisk ...
  • Automatic alignment of underwater snake robots operating in wakes of bluff bodies 

    Orucevic, Amer; Wrzos-Kaminska, Marianna; Lysø, Mads Erlend Bøe; Pettersen, Kristin Ytterstad; Gravdahl, Jan Tommy (Journal article; Peer reviewed, 2024)
    This paper presents the development of controllers to automatically align an underwater snake robot (USR) with a wake that forms behind a bluff body, while swimming at a desired distance to the object. The low-level ...

View more