Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorRiksem, Brita Ramsevik
dc.contributor.authorKnudsen, Cecilie Slinning
dc.date.accessioned2024-02-08T10:23:55Z
dc.date.available2024-02-08T10:23:55Z
dc.date.created2024-01-05T08:57:41Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.citationActa Didactica Norden (ADNO). 2023, 17 (4), .en_US
dc.identifier.issn2535-8219
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3116350
dc.description.abstractI denne artikkelen skildrar og diskuterer vi utforminga og gjennomføringa av eit ut­forskande undervisingsopplegg i grammatikk for lærarstudentar. Tradisjonell gramma­tikkundervising er typisk assosiert med ei normativ og deduktiv tilnærming. Med vårt undervisingsopplegg ønska vi i staden å gjere grammatikkundervisinga meir utforsk­ande og deskriptiv ved å la studentane ta utgangspunkt i sin eigen intuitive språk i møte med konkrete språklege data. Opplegget vart gjennomført i to studentgrupper (grunn­skulelærarutdanning og vidareutdanning) ved NTNU, og grunnlaget for drøftinga er studentane sine svar på ei spørjeundersøking og dessutan observasjonar frå gjennom­føringa. I undervisingsøktene observerte vi at studentane var engasjerte, og i spørje­undersøkinga skildrar studentane opplegget som morosamt og lærerikt. Studentane rapporterer at dei sit att med eit godt fagleg utbytte, og dei ser potensial for ei ut­forskande tilnærming til grammatikk i eigne klasserom. Å sjå seg sjølv og elevane som språk(ut)forskarar var eit nytt og nyttig perspektiv for mange. Utfordringane ved opplegget knyt seg både til faginnhaldet og til metoden i seg sjølv. Fleire studentar opplever oppgåvene som utfordrande og dei etterlyser meir instruksjon. Fagleg kompe­tanse og tryggleik blir avgjerande både i eiga utforsking og når lærar(student)ane skal gjennomføre og støtte elevar i utforskande arbeid seinare. Vi argumenterer for at ei utforskande tilnærming skaper ein undervisingssituasjon der studentane opplever rele­vans, kompetanse og meistring i arbeidet med grammatikk. Samtidig må opplegget vidareutviklast for å imøtekome både dei faglege og dei metodiske utfordringane.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherTidsskrifteten_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.title“Not as boring as I thought”: Possibilities and challenges of an exploratory approach to grammar in teacher educationen_US
dc.title.alternative“Not as boring as I thought”: Possibilities and challenges of an exploratory approach to grammar in teacher educationen_US
dc.title.alternative«Ikke så kjedelig som jeg trodde»: Mogelegheiter og utfordringar ved ei utforskande tilnærming til grammatikk for lærarstudentaren_US
dc.typePeer revieweden_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.source.volume17en_US
dc.source.journalActa Didactica Norden (ADNO)en_US
dc.source.issue4en_US
dc.identifier.doi10.5617/adno.9809
dc.identifier.cristin2221041
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal