Show simple item record

dc.contributor.authorSaksvik-Raanes, Gunnhild
dc.contributor.authorSolstad, Trygve
dc.contributor.authorGrimeland, Yvonne
dc.date.accessioned2024-01-12T12:06:43Z
dc.date.available2024-01-12T12:06:43Z
dc.date.created2023-08-07T12:56:21Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.issn1890-9167
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3111302
dc.description.abstractI denne studien undersøkte vi tallforståelsen hos 77 femåringer fra fem ulike barnehager med digitale oppgaver. Kvantitative analyser av datamaterialet viste at det allerede før skolestart var stor spredning i barnas tallforståelse. Sammenlignet med det som er kjent fra før om norske barns utvikling av tallforståelse i barnehagealder, viste gruppen vi undersøkte overraskende godt utviklet tallforståelse. Vi diskuterer hva resultatene kan bety for den pedagogiske aktiviteten i barnehagen med tanke på å tilpasse aktiviteter til barns tallforståelse.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherCappelen Damm Akademisken_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleEt innblikk i barns tallforståelse på slutten av barnehageårene gjennom digitale oppgaveren_US
dc.title.alternativeEt innblikk i barns tallforståelse på slutten av barnehageårene gjennom digitale oppgaveren_US
dc.typePeer revieweden_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.source.pagenumber5-28en_US
dc.source.volume20en_US
dc.source.journalNordisk Barnehageforskningen_US
dc.source.issue2en_US
dc.identifier.doi10.23865/nbf.v20.279
dc.identifier.cristin2165275
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse 4.0 Internasjonal