Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorSjøen, Martin Meggele
dc.date.accessioned2023-12-15T12:53:53Z
dc.date.available2023-12-15T12:53:53Z
dc.date.created2023-03-01T08:42:41Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.citationNorsk pedagogisk tidsskrift. 2023, 107 (1), 15-26.en_US
dc.identifier.issn0029-2052
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3107799
dc.description.abstractNorge har læreplanfestet at skolen skal bidra til å forebygge terrorisme. Hva er bakgrunnen for denne reformendringen, og hva kan det innebære i praksis når elever og lærere forventes å bidra i innsatsen mot ekstreme voldsfenomen? I denne artikkelen problematiseres terrorforebygging i skolen. Samtidig rettes et utforskende blikk mot et lite studert tema som er forebygging av terrorfrykt gjennom demokratisk opplæring.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUniversitetsforlageten_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleHåndtering av terrorfrykt i skolen. Muligheter, forutsetninger og begrensingeren_US
dc.title.alternativeHåndtering av terrorfrykt i skolen. Muligheter, forutsetninger og begrensingeren_US
dc.typePeer revieweden_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.description.versionacceptedVersionen_US
dc.source.pagenumber15-26en_US
dc.source.volume107en_US
dc.source.journalNorsk pedagogisk tidsskriften_US
dc.source.issue1en_US
dc.identifier.doi10.18261/npt.107.1.3
dc.identifier.cristin2130347
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.fulltextpostprint
cristin.qualitycode1


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal