dc.contributor.author | Sjøen, Martin Meggele | |
dc.date.accessioned | 2023-12-15T12:53:53Z | |
dc.date.available | 2023-12-15T12:53:53Z | |
dc.date.created | 2023-03-01T08:42:41Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.citation | Norsk pedagogisk tidsskrift. 2023, 107 (1), 15-26. | en_US |
dc.identifier.issn | 0029-2052 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3107799 | |
dc.description.abstract | Norge har læreplanfestet at skolen skal bidra til å forebygge terrorisme. Hva er bakgrunnen for denne reformendringen, og hva kan det innebære i praksis når elever og lærere forventes å bidra i innsatsen mot ekstreme voldsfenomen? I denne artikkelen problematiseres terrorforebygging i skolen. Samtidig rettes et utforskende blikk mot et lite studert tema som er forebygging av terrorfrykt gjennom demokratisk opplæring. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Universitetsforlaget | en_US |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no | * |
dc.title | Håndtering av terrorfrykt i skolen. Muligheter, forutsetninger og begrensinger | en_US |
dc.title.alternative | Håndtering av terrorfrykt i skolen. Muligheter, forutsetninger og begrensinger | en_US |
dc.type | Peer reviewed | en_US |
dc.type | Journal article | en_US |
dc.description.version | acceptedVersion | en_US |
dc.source.pagenumber | 15-26 | en_US |
dc.source.volume | 107 | en_US |
dc.source.journal | Norsk pedagogisk tidsskrift | en_US |
dc.source.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.doi | 10.18261/npt.107.1.3 | |
dc.identifier.cristin | 2130347 | |
cristin.ispublished | true | |
cristin.fulltext | original | |
cristin.fulltext | postprint | |
cristin.qualitycode | 1 | |