Det komplekse samarbeidet mellom barnevernstjenesten og barnehagen
Bachelor thesis
Date
2020Metadata
Show full item recordCollections
- Institutt for sosialt arbeid [1393]
Abstract
Denne oppgaven handler om hvilke faktorer som kan påvirke samarbeidet mellom barnevernet og barnehager i Norge. Det stilles spørsmål til hva som gjør at fagarbeidere som har utdannelse innen relasjonsarbeid, ikke klarer å få til gjennomgående, gode samarbeid. Eller handler denne svikten om systemet og kommunene som ikke tar ansvaret sitt? Barn sviktes fordi samarbeid i landet ikke fungerer. Oppgaven tar for seg mistillit til barnevernet og drøfter hvordan informasjon, kunnskap, kommunikasjon og relasjon kan være faktorer som påvirker samarbeidet etatene imellom. This assignment is about the factors that may influence the cooperation between the child welfare service and daycare centers in Norway. Questions are being asked as to why professional workers who have an education in communication are unable to achieve thorough, good cooperation. Or is this failure about the system and the municipalities that do not take their responsibility. Children are being let down because cooperation in the country does not work. The task deals with distrust of the child welfare service and discusses how information, knowledge, communication and relationship can be factors that influence the collaboration between the agencies.