Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorHalvorsen, Thomas
dc.contributor.authorHunkilen, Joonas
dc.date.accessioned2023-10-02T17:25:50Z
dc.date.available2023-10-02T17:25:50Z
dc.date.issued2023
dc.identifierno.ntnu:inspera:142256558:71392782
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3093603
dc.description.abstractSammendrag av rutestrukturen i Tronhdiem Denne bachelor oppgeven handler om Rutestukturen før og etter 2019 i Trondheim. I denne teksten har blitt gjort rede for min bakgrunn som bussjåfør og faktorene i den gamle rutestrukturen i Trondheim som resulterte i at flere aktører i Trobhdeim valgte å utvikle en ny rutestruktur og bringe inn den store metrobussen. Videre har jeg drøftet mine metoder som er intervju og observasjon. Deretter har jeg forklart flere teoretiske begreper innenfor rutestrukturen og brukt forskjellige figurer og modeller for å illustere teorien bak rutenettverkene. Diskujonen min inneholder grunnlaget for overgangen fra radielt til pendel nettverk. Det er flere store forskjeller på disse nettverkene. Med det nye nettverket er det flere avganger i timen og det er mer fleksibelt. Videre har jeg utdypet de tre store delene av det nye pendelnettverket samtidig som jeg har sammenlignet det med det gamle radielle nettverket. Det er også med et eksempel om hvoran en kollektivrute fra Lerkendal til hagen fungerer, og hva planleggerene og sjåførene må planlegge og utføre på denne ruten. Det har også blir drøftet hva hvilke utfordninger det har vært for begge nettverk. Til slutt er det en avslutning som oppsumerer oppgeven.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisherNTNU
dc.titleRutestrukturen i Trondheim
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel