Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorKorpås, Guri Sivertsen
dc.contributor.authorAndersen, Trine Højberg
dc.date.accessioned2023-08-16T06:31:58Z
dc.date.available2023-08-16T06:31:58Z
dc.date.created2023-06-22T09:46:48Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.citationNordic Journal of STEM Education. 2023, 8 (1), 44-47.en_US
dc.identifier.issn2535-4574
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3084273
dc.description.abstractStudentaktive undervisningsformer har vist seg å være effektive for studenters læring. Derfor utviklet vi et undervisningsopplegg i fysikk, hvor gruppearbeid, diskusjoner og praktiske oppgaver stod sentralt. Deler av undervisningen foregikk i et areal tilrettelagt for studentaktivitet, gjennom bruk av teknologi. I 2017 etter første runde med denne undervisningen, ble det gjennomført en kvalitativ studie med intervjuer av studentene, hvor deres erfaringer ble kartlagt. Senere har studentene gått videre til ulike studieprogram. Vi har nå, flere år senere, undersøkt hva studentene husker og vektlegger fra dette studentaktive undervisningsopplegget og hvordan de reflekterer rundt dette i dag. Gjennom åpne spørsmål i et anonymt spørreskjema har vi samlet inn kvalitative data. Spørreskjemaet ble sendt ut til studenter som deltok i undervisningen, og som fortsatt studerte ved NTNU. I denne artikkelen vil vi vektlegge og presentere de funnene som går på de fysikkfaglige aspektene gjennom bruk av praktiske oppgaver. Som undervisere utdyper vi disse funnene. Våre funn viser at studentene husker de praktiske forsøkene og at de opplevdes som motiverende. Videre framhever studentene hvordan praktiske forsøk bidro til forståelse av teori, og ikke minst til deres læring.en_US
dc.language.isomisen_US
dc.publisherNTNUen_US
dc.titleStudentenes tilbakeblikk og refleksjoner over et studentaktivt undervisningsopplegg med praktiske oppgaver i fysikken_US
dc.title.alternativeStudentenes tilbakeblikk og refleksjoner over et studentaktivt undervisningsopplegg med praktiske oppgaver i fysikken_US
dc.typePeer revieweden_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.source.pagenumber44-47en_US
dc.source.volume8en_US
dc.source.journalNordic Journal of STEM Educationen_US
dc.source.issue1en_US
dc.identifier.cristin2156892
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel