Show simple item record

dc.contributor.authorMadsen, Anders Aasgaard
dc.contributor.authorLund, Anette Helene
dc.contributor.authorLetnes, Mari-Ann
dc.date.accessioned2023-08-15T06:59:04Z
dc.date.available2023-08-15T06:59:04Z
dc.date.created2023-02-01T11:21:32Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.citationNordisk tidsskrift for utdanning og praksis. 2023, 17 (1), 1-17.en_US
dc.identifier.issn2535-7697
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3083981
dc.description.abstractRapporten Estetiske læreprosesser i grunnskolelærerutdanningene viser at estetiske læreprosesser er lite integrert i lærerutdanningen. Vi undersøkte hvordan temauken «Estetisk uke» la til rette for hvordan lærerstudenter i sitt første studieår kan utvikle kompetanse i å integrere estetiske læreprosesser i undervisning, og hvordan studentene opplever at det didaktiske designet har bidratt til deres forståelse av å være lærere. Gjennom tematisk analyse av hundre lærerstudenters refleksjonsskriv, og en analyse av hvordan «Estetisk uke» ble designet, fant vi at temauken bidro til utsikter for en autonom lærerrolle, en normativ forståelse av estetiske læreprosesser som god undervisning i alle fag, og en motvekt til tradisjonell undervisning i grunnskolen.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherCappelen Damm Akademisken_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.title«Estetisk uke» som didaktisk design for lærerstudenters utvikling av profesjonell identiteten_US
dc.title.alternative«Estetisk uke» som didaktisk design for lærerstudenters utvikling av profesjonell identiteten_US
dc.title.alternative“Aesthetic Week” as didactic design for teacher students’ development of professional identityen_US
dc.title.alternative«Estetisk uke» som didaktisk design for lærerstudenters utvikling av profesjonell identiteten_US
dc.typePeer revieweden_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.source.pagenumber1-17en_US
dc.source.volume17en_US
dc.source.journalNordisk tidsskrift for utdanning og praksisen_US
dc.source.issue1en_US
dc.identifier.doi10.23865/up.v17.3351
dc.identifier.cristin2121668
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse 4.0 Internasjonal