Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorBarstad, Bernt
dc.contributor.authorStorjord Berg, Ingrid Nathalie
dc.date.accessioned2023-07-13T17:22:41Z
dc.date.available2023-07-13T17:22:41Z
dc.date.issued2023
dc.identifierno.ntnu:inspera:143262155:64899318
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3078819
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractTittel: Hvordan kan vernepleieren være med på å veilede barn og ungdom med ADHD i deres hverdag og se verdien av deres erfaring med diagnosen? Introduksjon/bakgrunn: Temaet barn og ungdom med ADHD har lenge vært et tabubelagt tema som gjør at mange har feiloppfatning av diagnosen. Har nå i de siste årene fått et større søkelys som gjør at flere tilegner seg kunnskap, informasjon og kompetanse Hensikt: vise hvilke rolle vernepleieren har for barn og unge med ADHD og deres hverdag Metode: litteraturstudie Resultat: Funn av relevant tematikk som omhandler vernepleierne kompetanse og ADHD hos barn og ungdom Konklusjon: informasjon og åpenhet i samfunnet gir bedre utgangspunkt for inkludering Nøkkelord: ADHD, barn og ungdom, stigma, atferd, forebygging
dc.description.abstractTitle: How can vernepleie help guide children and young people with ADHD in their everyday life and benefit from their experience with the diagnosis? Introduction/background: The subject of children and young people with ADHD has been a taboo subject which causes many people to misunderstand the diagnosis. In recent years, it has now received a greater spotlight, which means that more people are acquiring knowledge, information and competence Purpose: to show what role the foster carer has for children and young people with ADHD and their everyday life Method: literature study Result: Findings of relevant topics that deal with the care workers' competence and ADHD in children and young people Conclusion: information and openness in society provide a better starting point for inclusion Keywords: ADHD, children and young people, stigma, behaviour, prevention
dc.languagenob
dc.publisherNTNU
dc.title``Hvordan kan vernepleieren være med på å veilede barn og ungdom med ADHD i deres hverdag og se verdien av deres erfaring med diagnosen? ``
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

FilerStørrelseFormatVis

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel