Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorTor Eivind Johansen
dc.contributor.authorMelsåsen, Lisbeth Kirkhorn
dc.date.accessioned2023-07-11T17:32:20Z
dc.date.available2023-07-11T17:32:20Z
dc.date.issued2023
dc.identifierno.ntnu:inspera:141048419:72065925
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3078165
dc.description.abstractDenne oppgåva tar føre seg utfordringar, praksisar og potensielle løysingar knytt til dataspel som digitale bevaringsobjekt. Dette vert gjort ved å kartlegge dataspelets verdi i eit samfunnsmessig perspektiv, orientere om dagens restriksjonar og juridiske utgangspunkt, samt drøfte ulike framgangsmåtar og handteringar som vert nytta av ulike aktørar i dag. Dei mest sentrale spørsmåla her er kva som skjer når spel ender opp som «abandonware», korleis opphavsrett og andre juridiske rammer verkar inn på bevaringsarbeidet, samt korleis ny teknologi og moderne plattformar kan hjelpe oss å finne nye løysingar. For å kome fram til svar på desse vert det nytta ein kombinasjon av pensumlitteratur frå utdanninga i Arkiv- og Samlingsforvaltning, så vel som sjølvvalde informasjonskjelder i form av blant anna forskingsrapportar, lovverk og relevante nettbaserte plattformar. Kjeldene viser blant anna at dataspel fell utanfor dei godkjende arkivstandardane grunna ei rekke tekniske og juridiske utfordringar, og at manglande bevaring kan stimulere til ulovleg bruk. På denne måten risikerer ein ikkje berre tap av viktige samfunnsverdiar, men også normalisering av lovbrot og auka tryggleiksrisiko – og det vert slik tydeleg at endringar må gjerast.
dc.description.abstractThis paper addresses challenges, practices, and potential solutions related to video games as digital preservation objects. This is achieved by determining the societal value of computer games, outlining current restrictions and legal frameworks, and discussing various approaches and practices employed by different stakeholders. The key questions at hand include what happens when games become «abandonware», how copyright and other legal frameworks affect preservation practice, and how new technology and modern platforms can be used in the search of new solutions. To address these questions, a combination of course literature from the Archive- and Collection Management education program, as well as self-selected sources such as science and research reports, legislations, and relevant web platforms, are utilized. The sources show how video games fall outside the approved archival standards due to a range of technical and legal challenges, and that the lack of preservation can lead to illegal abandonware usage. Consequently, we do not only risk the loss of significant societal values, but also the normalization of illegal practices and increased security risks – and we are therefore in clear need of change.
dc.languagenno
dc.publisherNTNU
dc.titleAbandonware: Dei gløymde kulturskattande
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel