Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorRefsvik, Kjell Are
dc.contributor.authorIhasee, Silje
dc.date.accessioned2023-07-11T17:27:04Z
dc.date.available2023-07-11T17:27:04Z
dc.date.issued2023
dc.identifierno.ntnu:inspera:139477621:148196732
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3078016
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractDenne oppgaven handler om hvordan Gina Tricot kan utvikle en ny løsning med forbrukeren i fokus, i forhold til en mer bærekraftig kleshandel og handelsopplevelse, hvor oppgavens problemstilling er som følger: “Hvilke tiltak kan Gina Tricot gjøre for at bærekraftige plagg blir mer synlige i butikk og nettbutikk og hvordan oppfordre flere kunder til å ta mer bærekraftige valgt ift. Kleshandel?” For å besvare problemstillingen, ble det i tillegg utarbeidet fire forskningsspørsmål. Oppgaven begynner med relevant teori for å belyse hvilke problemer og utfordringer tekstilindustrien står overfor i en verden der bærekraft er viktigere enn noen gang. Videre kommer vi til fakta om Gina Tricot og hvilke holdbarhetssatsninger de gjør for å være med på det grønne skiftet. Videre i besvarelsen er metodedelen, som består av flere deler som spørreundersøkelse, for å avdekke forbrukeres holdninger og kjøpemønster knyttet til bærekraft i kleshandel. Her ble viktige funn avdekket for å bygge videre på en løsning som senere ble prototypet i Figma. Skrivebordundersøkelser ble utført for innsamling av sekundærdata om tidligere forskning. Drøftedelen tar for seg argumenter både for- og imot løsningen og hvorvidt det er bærekraftig å utvikle en ny portal som gjør kleshandel enda mer tilgjengelig enn det er i dag.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisherNTNU
dc.titleBacheloroppgave, IDG3910 Interaksjonsdesign BIXD
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

FilerStørrelseFormatVis

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel