Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorBusby, Nicole
dc.contributor.authorVeiesund, Marita
dc.date.accessioned2023-07-03T17:19:24Z
dc.date.available2023-07-03T17:19:24Z
dc.date.issued2023
dc.identifierno.ntnu:inspera:145064670:25523703
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3075421
dc.description.abstractTekstar ein finn i dagens samfunn tar ofte i bruk visuelle og verbale uttrykk for å kunne formidle innhaldet sitt til lesar verda over. Ein majoritet av desse tekstane brukar bilete, lyd, video og tekst for å formidle innhaldet sitt for eit publikum. Forsking i det 21.årshundre har observert at multimodal literacy er ein viktig ferdigheit som barn, unge og vaksne må kunne utvikle for å kunne skape meining frå visuelle og verbale uttrykk i digitale tekster og utskrivne tekstar. Målet med dette master prosjektet har vore å undersøke multimodal literacy og om engelsk lærarar brukar multimodale tekstar, frå LK06 og LK20 betre kjent som samansette tekstar, i språkundervisngin. 26 engelsk lærarar frå grunnskulen og den vidaregåande skulen deltok i denne undersøkinga. Ved å ta i bruk ein kvantitativt metode der deltakarane gjennomføre ei nettbasert spørjeundersøking, har desse lærarane blitt spurt om multimodal literacy og kva slags multimodale tekstar dei brukar i engelsk språkundervisning. Hovudfokuset har vore å undersøkje multimodal literacy og multimodale tekstar brukt i engelskundervisning. Der ein har arbeida med tre problemstillingar som prøvar å sjå på kva slags multimodal tekstar brukar engelsklærarar i språkundervisning, kva er motivasjonen for å bruke multimodal tekstar som grafiske romanar og teikneseriar og kva føresetningar som må til for at lærarar skal bruke multimodal tekstar som grafiske romanar og teikneseriar i engelskundervisninga. Undersøkinga fann at videoar og nyheitsartiklar var dei mest dominerande multimodale tekstane som engelsklærarane brukte i undervisningsopplegg gjennom grunnskulen og den vidaregåande skulen. Majoriteten av deltakarane brukte desse tekstane to eller fleire gangar i månaden. Derimot var det utskriftsbaserte tekstar som bøker med bilete og illustrasjonar, grafiske romanar og teikneseriar som blei brukt minst av engelsklærarane som deltok i denne undersøkinga. Undersøkinga fann også ut at det var to faktorar som kunne påverke i noko grad motivasjonen til lærarar for å bruke multimodale tekstar som grafiske romanar og teikneseriar. Dette er læreplanen og deira haldning til å bruke grafiske romanar og teikneseriar. Derimot fann undersøkinga at dette ikkje er nok for å få alle lærarar til å bruke grafiske romanar og teikneseriar. Det som må vere på plass for å gjennomføre undervisning med grafiske romanar og teikne seriar er tid, ressursar og kunnskap om grafiske romanar og teikneseriar.
dc.description.abstractMultimodal literacy is described by researchers as a necessary skill to learn in the 21st century since a lot of the texts read and created use visual and verbal elements to convey their meanings. The aim of the study was to see how teachers for students with English as an additional language (EAL) used multimodal ensembles in the Norwegian EAL classroom. The study was conducted on 26 EAL teachers from first grade to upper secondary school. These teachers worked in primary school, lower secondary school, and upper secondary school: vocational studies or general studies. This master’s thesis uses a quantitative approach to investigate how multimodal ensembles are used as resource for language and reading comprehension in the English classroom by asking English teachers to fill out a questionnaire consisting of closed-ended and open-ended questions asking them about multimodal literacy and multimodal ensembles used in the EAL classroom. Overall, the aim of the study was to investigate multimodal literacy and multimodal ensembles used in the EAL classroom. To be more specific it related around what types of multimodal ensembles are used in the EAL classroom, teachers’ motivation for using multimodal ensembles, and factors influencing the use of multimodal ensembles. The current study found that films and news reports are used by a majority of teachers at least twice a month or more, and it is fascinating that none of the participants reported to not use these multimodal ensembles in their EAL teaching. However, print-based multimodal ensembles like picture-books, illustrated novels, graphic novels, comics, and cartoons are used by a minority of teachers. There were two possible factors that could potentially motivate teachers’ use of multimodal ensembles like graphic novels and comics in the EAL classroom, these were the curriculum renewal and teachers’ own beliefs of using graphic novels and comics in the EAL classroom. However, these motivations were not enough to ensure that every teacher used print-based multimodal ensembles in their EAL teaching. Instead, the study found that there were three factors influencing teachers’ use of multimodal ensembles like graphic novels and comics in the EAL classroom, time, resources available, and teachers’ own interest and knowledge of graphic novels and comics.
dc.languageeng
dc.publisherNTNU
dc.titleA Multimodal Classroom: A Study on Teachers' Use of Multimodal Ensembles in the Norwegian English as an Additional Language Classroom.
dc.typeMaster thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel