Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorFarstad, Randi
dc.contributor.authorEggen, Renate W. Banschbach
dc.date.accessioned2022-12-16T08:26:20Z
dc.date.available2022-12-16T08:26:20Z
dc.date.created2022-01-11T12:31:40Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationNorsk pedagogisk tidsskrift. 2021, 105 (3), 343-354.en_US
dc.identifier.issn0029-2052
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3038155
dc.description.abstractArtikkelen tar for seg bruken av det digitale verktøyet Padlet i undervisning for lærerstudenter. Materialet er refleksjonsnotater som er skrevet av studenter som deltok i undervisning der Padlet ble brukt, i henholdsvis norskdidaktikk og KRLE (kristendom, religion, livssyn og etikk). Dette materialet analyseres og drøftes med utgangspunkt i Rupert Wegerifs didaktiske tilnærming til internett-relatert undervisning, med dialogisk rom som sentral metafor. De tre betingelsene som etter Wegerifs oppfatning er avgjørende for at dialogiske rom skal kunne utfolde sitt potensial (opening, widening, deepening), brukes som innfallsvinkler for å belyse hvordan Padlet kan bidra i studenters læringsprosesser.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUniversitetsforlageten_US
dc.titlePadlet som læremiddel - et digitalt verktøy i studenters læringsprosesseren_US
dc.title.alternativePadlet som læremiddel - et digitalt verktøy i studenters læringsprosesseren_US
dc.typePeer revieweden_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holderThis version of the article will not be available due to copyright restrictions by Universitetsforlageten_US
dc.source.pagenumber343-354en_US
dc.source.volume105en_US
dc.source.journalNorsk pedagogisk tidsskriften_US
dc.source.issue3en_US
dc.identifier.doi10.18261/issn.1504-2987-2021-03-07
dc.identifier.cristin1978261
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel