Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorFrostad, Per
dc.contributor.authorRøren, Laimona
dc.date.accessioned2022-10-29T17:19:20Z
dc.date.available2022-10-29T17:19:20Z
dc.date.issued2022
dc.identifierno.ntnu:inspera:110011684:64790655
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3028951
dc.description.abstractBakgrunnen for studien var å sette søkelyset på hva lærere kan gjøre i matematikkundervisningen for å øke motivasjonen og deltagelse blant elever på barneskolen, og i hvilken grad læringsmiljøet spiller en rolle for den enkeltes motivasjon? Masteroppgaven handler om hvilke tiltak som lærere kan gjøre for å øke motivasjon og hvordan omstendighetene rundt påvirker dette. Jeg har tatt i bruk kvalitativ metode som forskingsmetode i kombinasjon med semistrukturert intervju. Alle tre lærerne som ble intervjuet jobbet på barneskoler med matematikk som et av deres undervisningsfag. Deres tanker og resonneringer danner grunnlaget for denne studien. Gjennom denne studien søkes det etter svar på hvilke grep lærerne kan bruke for å ivareta motivasjon i matematikk hos elever. Resultatet fra undersøkelsen ga mange svar og synsvinkler rundt det respektive temaet.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisherNTNU
dc.titleMatematikk og motivasjon – en motpol hos mange elever
dc.typeMaster thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel