Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorAalberg, Trond
dc.contributor.authorLia, Håkon Fuhre
dc.contributor.authorLie, Johanne
dc.date.accessioned2022-10-07T17:30:52Z
dc.date.available2022-10-07T17:30:52Z
dc.date.issued2022
dc.identifierno.ntnu:inspera:112046434:29912703
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3024680
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractUtdanning blir gradvis mer studentsentrert. Lærere oppfordres til å gå bort fra den typiske forelesningen og fokusere på å skape læringsmiljøer der studentene har mer aktive roller. Slike miljøer legger til rette for læring ved å inkludere elevene i å strukturere sin egen læring og hjelpe dem til å bli bedre selvregulerte elever. Denne oppgaven utforsker en kombinasjon av student genererte quizer og medstudentvurderinger. En applikasjon med disse konseptene er utviklet og testet for å undersøke læringsutbyttet en slik kombinasjon kan gi. 28 studenter testet applikasjonen og svarte på et spørreskjema om hvordan de oppfattet applikasjonen. Denne oppgaven bidrar ved å bekrefte muligheten for å bruke medstudentvurderinger på student genererte spørsmål effektivt. Det bidrar også til fremtidig utvikling av lignende applikasjoner ved å utforske bruken av dobbelt-blind medstudentvurderinger med konkurranseelementer. Resultatene fra spørreskjemaet viser at studentene opplevde læringsutbyttet av applikasjonen som høyt. I tillegg indikerer det at det å få elevene til å lage, svare og deretter vurdere, gir en endring i perspektiv og lar dem få en dypere forståelse. Denne oppgavens resultater kan bidra til å påvirke utviklingen av lignende applikasjoner i fremtiden og gjøre dem oppmerksomme på fordelene ved å bruke medstudentvurderinger i små grupper på student genererte spørsmål.
dc.description.abstractEducation is gradually becoming more student-centered. Educators are encouraged to move away from the typical lecture and focus on creating learning environments where students have more active roles. Such environments facilitate learning by including students in structuring their learning and helping them become better self-regulated learners. This thesis explores a combination of student-generated quizzes and peer review. An application with these concepts has been developed and tested to investigate the learning outcome such a combination can produce. Twenty-eight students tested the application and answered a questionnaire about how they perceived it. This thesis contributes by confirming the possibility of using peer review on student-generated questions effectively. It also contributes to the future development of similar applications by exploring the use of double-blind peer review with competitive elements. The results from the questionnaire show that the students perceived the learning outcome of the application to be high. Additionally, it indicates that getting students to create, answer, and then review produces a change in perspective and allows them to gain a deeper understanding. This thesis's results can help influence the development of similar applications in the future and make them aware of the benefits of using peer review in small groups on student-generated questions.
dc.languageeng
dc.publisherNTNU
dc.titleStudent-generated quizzes with peer review
dc.typeMaster thesis


Tilhørende fil(er)

FilerStørrelseFormatVis

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel