Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorBjerck, Mari
dc.contributor.authorHerfoss, Ida Emilie
dc.contributor.authorHernæs, Hanna
dc.contributor.authorOsnes, Michelle
dc.date.accessioned2022-07-08T17:21:34Z
dc.date.available2022-07-08T17:21:34Z
dc.date.issued2022
dc.identifierno.ntnu:inspera:106254969:111898820
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3004216
dc.description.abstractI denne bacheloroppgaven er det sett på hvilke utfordringer pasienter opplever når de venter på behandling ved legevakt. Prosjektet er gitt av Kristin Hartveit Hansen ved institutt for helsevitenskap, og er et avsluttende bachelorprosjekt i interaksjonsdesign ved institutt for design ved Norges teknisk naturvitenskapelige universitet i Gjøvik. Det er gitt på bakgrunn av en opplevelse av mangelfull informasjon fra tjenester når det kommer til selve ventingen, hva ventingen innebærer og generelt uvissheten dette medbringer. Denne utfordringen er lett å relatere til for de fleste, nettopp fordi alle potensielt og mest sannsynlig gjennom livet, enten som pasient selv eller som pårørende, blir nødt til å benytte seg av legevakt. For å kunne designe en bedre venteopplevelse for pasientene har vi sett på hvordan vi kan bedre informasjonsflyten slik at venteopplevelsen blir mer forutsigbar og trygg. Gjennom prosjektet er det benyttet designmetoder for å utvikle et konsept som løser pasientenes utfordringer i den sårbare og uforutsette situasjonen de står oppe i. Gjennom rapporten vil det i detalj fremgå hvordan gruppen kom frem til løsningen «Digivent», en digital plattform for informasjonsdeling som skal gi en tryggere og mer forutsigbar venteopplevelse.
dc.description.abstractThis bachelor thesis explores the challenges patients experience when waiting for treatment in the emergency room. The project is given by Kristin Hartveit Hansen by the Department of Health Sciences and is a final bachelor project in interaction design at the Department of Design at the Norwegian University of Science and Technology in Gjøvik. It is given based on insufficient information from health providers when it comes to waiting, what the waiting involves and in general the uncertainty that this entails. This challenge is easy to relate to for most people, because everyone most likely will have to use the emergency room throughout life, either as a patient themselves or as a relative. In order to be able to design a better waiting experience for patients, we have looked at how we can improve the flow of information so that the waiting experience becomes more predictable and safe. Through the project, design methods have been used to develop a concept that solves the patients' challenges in the vulnerable and unforeseen situation they are in. The report will show in detail how the group worked toward the solution «Digivent», a digital platform for information sharing that will provide a safer and more predictable waiting experience.
dc.languagenob
dc.publisherNTNU
dc.titleDigivent Konseptforslag for en tryggere og mer forutsigbar venteromsopplevelse for pasienter ved legevakt
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel