Musikk som spillmekanismer
Bachelor thesis
Permanent lenke
https://hdl.handle.net/11250/3002842Utgivelsesdato
2022Metadata
Vis full innførselSamlinger
- Institutt for musikk [462]
Beskrivelse
Full text not available
Sammendrag
Musikk som spillmekanismer finnes i mange spill innenfor sjangeren rytme spill. Her finner vi populære spill som Guitarhero. Det finnes også mange apper som er laget for læring av musikk. Denne oppgaven ser nærmer på hvordan spilling av musikk kan brukes som en spillmekanikk med MIDI Keyboard som kontroller. Jeg undersøker dette via spillet Midi keyboard game som ble utviklet for denne oppgaven. I spillet er man en karakter som går rundt og møter på musikk utfordringer man må spille for å komme seg videre. Det diskuteres tekniske løsninger rundt utviklingen av spillmekanismene og plan for videre utvikling. Music as a game mechanics is prevalent in rhythm games. Popular games in this genre include Guitarhero and Rocksmith. There are also many apps that teach music theory. This thesis will look closer on how music can be used as a game mechanic with midi keyboard as a controller. To test different solutions the game Midi keyboard game was developed. In the thesis the functionality of the game mechanics and the plan for further development is discussed.