Show simple item record

dc.contributor.advisorListhaug, Kjersti Faldet
dc.contributor.authorPedersen, Siri Beatrice
dc.date.accessioned2022-02-18T18:22:14Z
dc.date.available2022-02-18T18:22:14Z
dc.date.issued2021
dc.identifierno.ntnu:inspera:78886481:37230365
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2980200
dc.description.abstractDenne oppgaven ønsket å undersøke hvordan L1 og L2 påvirker innlæring av fransk L3 når det kommer til innlæring av plassering av verb hos norske skoleelever. Dette har blitt gjort ved en litteraturstudie der fire forskningsartikler har blitt sammenlignet. Deltakere, metoder og resultater har blitt sammenlignet og diskutert for å finne ut hvilke antydninger vi kan ha når det gjelder transfer fra norsk L1 og engelsk L2 hos norske skoleelever som lærer fransk. Det ble funnet at man trolig vil se påvirkning fra begge språkene i fransklæringen, særlig fra L1 i tidlig læringsfase, men også fra L2. Jo lenger man har lært fransk, jo mindre påvirkning viser man fra L1 og L2.
dc.description.abstractThis thesis aimed to research how L1 and L2 influence acquisition of French L3 regarding the acquisition of verb placement in Norwegian pupils. This was done with a literary study where four research articles on the subject have been compared. Participants, methods and results have been compared and discussed in hopes to find what implications we have concerning transfer from Norwegian L1 and English L2 in Norwegian pupils learning French. It was found that we will likely see influence from both languages in French learning, especially from the L1 at an early stage, but also from the L2. The longer one has learned French, the less influence can be seen from L1 and L2.
dc.language
dc.publisherNTNU
dc.titleL'effet de la L1 et la L2 sur l'acquisition de français L3
dc.typeBachelor thesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record