Video i Amedias lokale mediehus
Bachelor thesis
View/ Open
Date
2015Metadata
Show full item recordCollections
- Institutt for design [1149]
Abstract
NORSK: Denne oppgaven er utviklet i samarbeid med Amedia Utvikling og omhandler lokale mediehus og bruken av levende bilder i lokal nettavis. Lokale mediehus er i en overgangsfase hvor fokuset ikke lenger kun er på papir, men også omhandler digitale plattformer. Oppgavens målsetning er å kartlegge hva som skal til for å lykke med video i lokale mediehus, hvordan de til daglig jobber med video i utvalgte mediehus og hvordan fokuset på brukergenerert innhold er. Ved hjelp av dataanalyse og intervjuer kartla vi situasjonen for de to utvalgte mediehusene. Dette for å danne et bilde, sammenligne de to opp imot hverandre for å finne de faktorer som er utslagsgivende for å lykkes på videoinnhold. ENGLISH: This project has been developed in cooperation with Amedia Utvikling. The project focuses on local media businesses and their use of video content on their digital newspaper. Local media businesses in Norway are in a tranformational period, and their focus is no longer solely on traditional media platforms like the traditional newspaper. Their focus lies now on digital platforms and the goal with this project is to define what is needed to succeed with video content in a norwegian local media business. How two selected businesses work with video content on a daily basis and how they try to benefit from their readers to gather usergenerated content. Through data analysis and interviews we have analysed the situations in two selected local media businesses and made a comparative analysis to find out what set them apart from each other to see the differences which could determine some key points about what is needed to succeed with video content.