Markedsføringsstrategi for Norli Gjøvik
Bachelor thesis
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/294732Utgivelsesdato
2015Metadata
Vis full innførselSamlinger
- Institutt for design [1150]
Sammendrag
NORSK: Gjennom spørreundersøkelse og analyser har det blitt kartlagt at Norli Gjøvik har problemer med å nå ut med markedsføringen sin slik den fungerer i dag. For å nå ut til den aktuelle målgruppen på 18-34 år, og samtidig skille seg ut blant konkurrenter, er det derfor utarbeidet en kommunikasjonsplan som har til hensikt å forbedre den nåværende posisjonen til bokhandelen i markedet. Etter drøfting og analyser, er det listet opp konkrete tiltak som Norli Gjøvik kan sette til verks for å oppnå den ønskede posisjonen. Målet med oppgaven er at bokhandelen i gågaten på sikt skal bli førstevalget blant konkurrentene i markedet. ENGLISH: Through survey and analysis, it has been displayed that Norli Gjøvik has problems reaching out with their marketing as it stands today. To reach out to the target audience (18-36), and at the same time differentiate from competitors, the group has therefore made a communication plan. The purpose of this plan is to improve the current position of Norli Gjøvik in the bookstore market. After discussion and analysis, there are listed several specific activities the bookstore could do in order to reach their desired position. The goal with this project is to make Norli Gjøvik, over time, the number one preference among the competitors in the market.