Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorStrazdins, Girts
dc.contributor.authorErvik, Bjørn-Erik
dc.contributor.authorOlsen, Pernille
dc.contributor.authorVad, Espen
dc.date.accessioned2021-09-24T18:42:15Z
dc.date.available2021-09-24T18:42:15Z
dc.date.issued2021
dc.identifierno.ntnu:inspera:82412805:82415439
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2782102
dc.description.abstractEnrico Agostinelli og Svetlana Dragieva eier en italiensk restaurant, Cinque Minuti, i Ålesund, Norge. De ønsker et system som gir restauranten og kundene et intuitivt og brukervennlig bordbestillingssystem. Hensikten med denne oppgaven var å lage et robust, interaktivt, intuitivt og brukervennlig system der en kunde kan lage en reservasjon, og de ansatte i restauranten kan ha oversikt over nåværende og fremtidige reservasjoner. Systemet ble utviklet med MEAN og REST API, og et sterkt fokus på å designe et intuitivt, brukervennlig program med et konsistent tema som samsvarer med restauranten. Applikasjonen ble utviklet med fokus på brukervennlighet, spesielt med tanke på fargeblindhet. For å løse denne oppgaven lagde vi et full-stack-system. Resultatet er en løsning for både kunder og ansatte, som har fått gode tilbakemeldinger. Dette inkluderer en webapplikasjon der kunder kan lage en reservasjon og få en e-postbekreftelse etterpå. Ansatte får oversikt over reservasjoner, hvor de kan sortere og filtrere gjennom disse. De får beskjed når det kommer nye reservasjoner, og blir varslet når en reservasjon starter innen en time. De kan også slette reservasjoner om nødvendig. Personopplysningene i en reservasjon blir fjernet en dag etter at reservasjonen er avsluttet. Webapplikasjonen fungerer på alle enheter og kan lastes ned som en progressiv webapplikasjon.
dc.description.abstractEnrico Agostinelli and Svetlana Dragieva own an Italian restaurant, Cinque Minuti, in Ålesund, Norway. They are looking for a system that provides their restaurant and customers with an intuitive and easy-to-use table booking system. The purpose of this thesis was to create a robust, interactive, intuitive, and user-friendly system where a customer can create a reservation, and the employees in the restaurant can have an overview of the current and future reservations. The system was created with the MEAN-stack and a REST API, and a strong focus on designing an intuitive, user-friendly application with a consistent theme that matches the restaurant. Accessibility, particularly colorblindness, was considered when creating the application. The solution to the stated problem was to create a full-stack system. The result includes a solution for both customers and employees, which has received great feedback. This includes a web application where customers can create a reservation and get an email confirmation afterward. Employees get an overview of where they can sort and filter through reservations. They get notified about new reservations, get alerted when a reservation starts within one hour, and can delete a reservation if needed. The personal information in a reservation gets removed one day after the reservation ends. The web application works on all devices and is downloadable as a Progressive Web Application.
dc.languageeng
dc.publisherNTNU
dc.titleUser-friendly, full-stack table booking system for an Italian restaurant
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel