Hva er audisme, og hvordan manifesterer det seg i opplæringen av døve og hørselshemmede barn?
Bachelor thesis
Permanent lenke
https://hdl.handle.net/11250/2781938Utgivelsesdato
2021Metadata
Vis full innførselSamlinger
Beskrivelse
Full text not available
Sammendrag
Denne oppgaven er en litteraturbasert studie der det er sett på hva ulike forfattere har skrevet om hva audisme er og deretter er denne teorien brukt for å beskrive audisme i ulike eksempler fra opplæringen av døve og hørselshemmede barn. Eksemplene som beskrives er hentet fra Norge. Konklusjonen i oppgaven er at det finnes audisme i ulike deler av opplæringa av døve og hørselshemmede barn i Norge. This thesis, a litterature review, looks into what other authors have written about adusim, describing what it is. The theory has been used to describe audism in different aereas in the education of deaf and hard of hearing children. The examples used in the thesis are Norwegian. The thesis conclude that there is audism in different areas of the education of children that are deaf and hard of hearing.