Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorCorneil, Marit Kathryn
dc.contributor.authorFuruholt, Vegard Rikardsen
dc.date.accessioned2021-09-14T16:13:48Z
dc.date.available2021-09-14T16:13:48Z
dc.date.issued2021
dc.identifierno.ntnu:inspera:76651034:49506685
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2776644
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractDenne studien har som mål å kartlegge hvorvidt mediene kan sies å påvikre holdingene til publikum. Studien tar utgangspunkt i å kartlegge holdinger til homofili gjennom tiden, og se disse holdningene i samspill med hvordan homofili framstilles i mediene. Studien baserer seg på valgte mediesaker, norske lover med særlig viktighet for temaet, samt allerede eksisterende forsking på temaet. De valgte mediesakene vil bli forklart og studert, og sett i sammenheng med forksing på temaet, samt norsk lovgivning. Studien er gjort med et ønske om å avdekke hvorvidt mediene kan styre et samfunns oppfatning og aksept av en minoritet, og se om dette eventuelt har endret seg med tiden.
dc.description.abstractThis study aims to answer whether the media can be said to influence the attitudes of the public. The study is based on mapping attitudes towards homosexuality over time, and view these attitudes in relation to how homosexuality is portrayed in the media. The study is based on selected media cases, Norwegian laws with particular importance to the topic, as well as existing research on the topic. The selected media issues will be explained and studied, and seen in connection with research on the topic, as well as Norwegian legislation. The study was done with a desire to reveal whether the media can control a society's perception and acceptance of a minority, and see whether or not this has changed over time.
dc.languagenob
dc.publisherNTNU
dc.titleMediepåvirkning og homofil aksept.
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

FilerStørrelseFormatVis

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel