Kosmorama filmfestival: Den digitale festivalstemningen
Description
Full text not available
Abstract
Som følger av Covid19-pandemien har fysiske festivaler ikke vært mulig å gjennomføre. Derfor har flere valgt å gjennomføre et digital alternativ. Dette fører til en betydelig endring når det kommer til festivalstemningen. Denne bacheloroppgaven tar for seg digitaliseringen av Kosmorama Trondheim internasjonale filmfestival og om det er mulig å oppnå festivalstemning på en heldigital filmfestival. Oppgaven har som formål å finne ut hvordan festivalstemningen endrer seg fra en fysisk til en heldigital festival og om publikum får festivalstemning av å delta digitalt. Ved å gå nærmere inn på motivasjonen til publikum, festivaler som et brudd på hverdagen og opplevelsesrommet vil dette være mulig å finne ut av. I oppgaven vil Kosmoramas tiltak for økt festivalstemning være sentralt, samt hvordan publikum har respondert til den digitale festivalen I 2021. Oppgaven tar i bruk Kosmoramas egen spørreundersøkelse fra 2021 og observasjon som metode. As a result of the Covid19 pandemic, physical festivals have not been poccible. Therefore, several have chosen to implement a digital alternative. This lead to a significant change when it comes to the festival atmosphere. This bachelor thesis deals with the digitization of Kosmorama Trondheim International Filmfestival and whether it is possible to achieve a festival atmosphere changes form a physical to a fully digital festival and whether the audience gets a festival atmosphere from participating digitally. By going into more detail on the motivation of the audience, festivals as a break from everyday life and the experience space, this will be possible to find out. In the thesis, Kosmorama´s measures for increased festival atmosphere will be central, as well as how the audience has responded to the digital festival in 2021. The thesis uses Kosmorama´s own survey from 2021 and observation as a method.