Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorKristoffersen, Audun Mollan
dc.date.accessioned2021-03-05T11:46:06Z
dc.date.available2021-03-05T11:46:06Z
dc.date.created2020-11-11T19:21:34Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationJournal for Research in Arts and Sports Education. 2020, 4 (1), 52-75.en_US
dc.identifier.issn2535-2857
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2731840
dc.description.abstractDenne artikkelen undersøker hvilke muligheter innenfor inkludering og estetisk tilnærming til læring som kan skapes når nasjonale og internasjonale styringsdokumenter for skolen leses på tvers og underbygges av eksisterende fag og forskningsteori. Gjennom en kreativ refleksiv analyse som plasserer seg kunnskapsteoretisk under performativ forskning, skapes ulike mulighetsrom mellom inkludering og estetisk tilnærming til læring. Disse mulighetsrommene er: fredskultur, kreativitet, kulturell bevissthet, følelsesmessig engasjement, utvikling og likeverdighet. Med fag og forskningsteori som velges og leses ut fra sosiale dimensjoner og performativ tenkning, bygges mulighetsrommene videre ut med områder. Deretter kobles de utbygde mulighetsrommene opp mot en pedagogisk og didaktisk sammenheng. Til slutt løfter artikkelen frem hvilke nye muligheter en tenkning om inkludering og estetisk tilnærming til læring kan ha, for gradvis å skape et nytt skolerom for alle elevene i skolen.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherCappelen Damm Akademisken_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleMulighetsrom i møte mellom inkludering og estetisk tilnærming til læring i grunnskolenen_US
dc.typePeer revieweden_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.source.pagenumber52-75en_US
dc.source.volume4en_US
dc.source.journalJournal for Research in Arts and Sports Educationen_US
dc.source.issue1en_US
dc.identifier.doi10.23865/jased.v4.1956
dc.identifier.cristin1847138
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal