dc.contributor.advisor | Rossing, Nils Kristian | |
dc.contributor.advisor | Svendsen, Bodil | |
dc.contributor.author | Rosten, Ragnhild | |
dc.date.accessioned | 2020-10-30T11:48:14Z | |
dc.date.available | 2020-10-30T11:48:14Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/2685864 | |
dc.description.abstract | Masteroppgaven er en studie av Talentsenteret i regi av Vitensenteret i Trondheim. Etter oppfølging av realfagstrategien «tett på realfag» bestemte regjeringen i 2015 at det skulle etableres fire nasjonale talentsentre. Satsningen er et forsøksprosjekt, med ønske om å ivareta høyt presterende elevers læring og motivasjon i realfagene matematikk, naturfag og teknologi. Elevene skal også gis mulighet til å danne nettverk med andre høytpresterende elever. Det er gjort en case-studie av en gruppe elever ved Talentsenteret høsten 2017. Hensikten har vært å fange elevenes opplevelse av å ha fulgt Talentsenterets tilbud gjennom et semester. Studiet fokuserer på møtet mellom elever på samme akademiske nivå, hvordan «undervisningen» er tilpasset elevene og hvordan deres interesse for realfag er blitt i varetatt. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | NTNU | en_US |
dc.title | Er Talentsenteret en stimulerende arena for høytpresterende elever i realfag? - Et casestudie om høyt begavede og talentfulle elevers deltakelse ved Talentsenteret | en_US |
dc.type | Master thesis | en_US |
dc.subject.nsi | VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280 | en_US |