Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorRossing, Nils Kristian
dc.contributor.advisorSvendsen, Bodil
dc.contributor.authorRosten, Ragnhild
dc.date.accessioned2020-10-30T11:48:14Z
dc.date.available2020-10-30T11:48:14Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2685864
dc.description.abstractMasteroppgaven er en studie av Talentsenteret i regi av Vitensenteret i Trondheim. Etter oppfølging av realfagstrategien «tett på realfag» bestemte regjeringen i 2015 at det skulle etableres fire nasjonale talentsentre. Satsningen er et forsøksprosjekt, med ønske om å ivareta høyt presterende elevers læring og motivasjon i realfagene matematikk, naturfag og teknologi. Elevene skal også gis mulighet til å danne nettverk med andre høytpresterende elever. Det er gjort en case-studie av en gruppe elever ved Talentsenteret høsten 2017. Hensikten har vært å fange elevenes opplevelse av å ha fulgt Talentsenterets tilbud gjennom et semester. Studiet fokuserer på møtet mellom elever på samme akademiske nivå, hvordan «undervisningen» er tilpasset elevene og hvordan deres interesse for realfag er blitt i varetatt.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherNTNUen_US
dc.titleEr Talentsenteret en stimulerende arena for høytpresterende elever i realfag? - Et casestudie om høyt begavede og talentfulle elevers deltakelse ved Talentsentereten_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel