Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorRasmussen, Bjørn
dc.contributor.authorJohnsen, Sunniva
dc.date.accessioned2020-07-23T16:01:11Z
dc.date.available2020-07-23T16:01:11Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2670070
dc.description.abstractFra tidlig alder har jeg alltid vært interessert i kunstens mange former, hvordan vi utformer, og hvordan vi erfarer kunsten. Det ligger et interessant knutepunkt mellom barn og voksne i møtet med kunsten. Barn ser opp til voksne både på grunn av høydeforskjell, men også som et forbilde. Likevel undres jeg over om disse rollene kan likestilles, eller også bli til dels snudd. Hva skjer når barn og voksne går sammen i møte med kunsten? I denne bachelorbesvarelsen forsker jeg på samspillet mellom barn og voksne i møte med kunsten, og hvordan dette samspillet kan ha en positiv innvirkning på begge parter. I tillegg ser jeg nærmere på hvor viktig kunstformidling er for barn. Hvordan kan barn i samspill med voksne være med å skape teater, og på hvilken måte er barnas kunsterfaringer viktig?
dc.description.abstractFrom an early age, I have always been interested in the many forms of art, how we design, and how we experience art. There is an interesting junction between children and adults in the encounter with the arts. Children look up to adults both because of height differences, but also as a role model. Still, I wonder if these roles can be equated, or even partially reversed. What happens when children and adults come together in the face of the art? In this bachelor thesis, I research the interaction between children and adults in meeting the arts, and how this interaction can have a positive impact on both parties. In addition, I look into the importance of art dissemination for children. How can children and adults come together in creating theater, and in what way are children's artistic experiences important?
dc.publisherNTNU
dc.titleEt samspill med stor verdi
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel