Show simple item record

dc.contributor.advisorFet, Annik Magerholmnb_NO
dc.contributor.authorNilsen, Karina Irennb_NO
dc.date.accessioned2014-12-19T14:29:43Z
dc.date.available2014-12-19T14:29:43Z
dc.date.created2014-06-13nb_NO
dc.date.issued2013nb_NO
dc.identifier724977nb_NO
dc.identifierntnudaim:9852nb_NO
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/266631
dc.description.abstractDenne oppgaven har som formål å å bidra til å utvikle en strategi for implementering av samfunnsansvar i Polaris Media ASA. Studien vil fokusere på relevante systemer og rammeverk for samfunnsansvar, implementering på ulike nivå i bedriften og rapportering.Studien er bygget opp som en casestudie, analysert ved hjelp av et teoretisk rammeverk valgt på bakgrunn av en litteraturstudie av teorier og rammeverk innenfor samfunnsansvar. Det valgte rammeverket, Mirvis og Googins rammeverk for modenhet av samfunnsansvar, benyttes til å analysere data fra Polaris Media på konsernnivå og et strategisk utvalg av datterbedrifter under konsernet. Datainnsamlingen er foretatt ved hjelp av kvalitative intervjuer med representanter fra konsernledelsen og de valgte datterbedriftene, samt dokumentstudier av eksisterende systemer for implementering av samfunnsansvar i bedriften.I casestudien beskrives og analyseres ambisjoner på konsernnivå i Polaris Media samt eksisterende praksis i de valgte datterbedriftene. I lys av teorikapittelet analyseres Polaris Medias samfunnsansvar opp mot mediebedrifters samfunnsrolle, og det gjøres et forsøk på å definere samfunnsansvaret og samfunnsrollen i lys av rammeverkene som er beskrevet i teorikapittelet.I diskusjonsdelen diskuteres samfunnsansvaret til Polaris Media i en samfunnskontekst, forholdet mellom ambisjoner og praksis i bedriften diskuteres, samt forholdet mellom bedriftens samfunnsansvar og medienes samfunnsrolle. På bakgrunn av funn i analysen foreslås noen overordnede anbefalinger for implementering av arbeid med samfunnsansvar på konsernnivå i Polaris Media. Som følge av begrenset tid og oppgavens omfang er tiltakene som foreslås overordnede for utformingen av en videre strategiprosess. Tiltakene som foreslås er implementering av etiske retningslinjer for konsernet som helhet, bruk av Sunnmørspostens HMS-system som mal for arbeid med utforming av en strategi for samfunnsansvar og rapportering i form av indikatorer for energi, avfall, innkjøp og sykefravær.nb_NO
dc.languagenobnb_NO
dc.publisherInstitutt for industriell økonomi og teknologiledelsenb_NO
dc.titleTIO 4955 Implementering av CSR strategi: En casestudie av samfunnsansvaret til Polaris Medianb_NO
dc.title.alternativeTIO 4955 Implementation of CSR Strategies: A case-study of the corporate social responsibilities of Polaris Medianb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.source.pagenumber89nb_NO
dc.contributor.departmentNorges teknisk-naturvitenskapelige universitet, Fakultet for samfunnsvitenskap og teknologiledelse, Institutt for industriell økonomi og teknologiledelsenb_NO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record