Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorEidheim, Ole Christian
dc.contributor.authorAndresen, Sebastian Martin
dc.contributor.authorGram, Hans-Jeiger
dc.contributor.authorValen, Ruben Solvang
dc.date.accessioned2020-07-14T16:02:54Z
dc.date.available2020-07-14T16:02:54Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2664057
dc.description.abstractMed stadig flere flerspiller spill der konkurranse er hovedfokus er det nødvendig å ha et system for automatisk observasjon. Det finnes få open-source løsninger for dette i dag. Derfor ønsket Riddlebit Software å utvikle en løsning for dette, slik at de kan implementere det i spillet Setback. Gruppen ønsket også å utvikle en open-source løsning som kan implementeres av en rekke andre kompetitive spill. For å utforske muligheten for en slik løsning har dette prosjektet gått ut på å programmere et system for kameradroner i Unreal Engine 4 med fokus på å gi et godt helhetlig bildet av konkurransen. Vi forsøkte også å se på mulighetene for en flokk-algoritme for spredning av droner i rommet. Dette resulterte i et dronesystem som kan benyttes i Unreal Engine 4 prosjekter, er tilpasselig, benytter komposisjonsregler, og tilpasser seg tilstanden i 3d miljøet. Denne rapporten legger frem en av mange mulige måter å utvikle et slikt system, og hvilke faktorer som kan utvides for å skape et bedre produkt.
dc.description.abstractWith more and more multiplayer games, where the competitive aspect is a main focus of the game, there is a need for a system that can automate spectating. There are few open source solutions for this today. Therefore, Riddlebit Software sought a solution for this, which they can then implement in their game Setback. The group also wished to develop an open-source solution that can be implemented by a myriad of other competitive games. To explore the possibility for such a solution this project has been based on programming a system for camera drones in Unreal Engine 4 with focus on giving a comprehensive picture of the competition. We also attempted to look at possibilities of a flock algorithm for spreading drones out in the virtual space. This resulted in a drone system which can be utilized in Unreal Engine 4 projects, is modifiable, utilizes rules of composition, and adapts to the state of a 3d environment. This report presents one of many possible ways to develop such a system, and the factors that could be expanded upon to create a better product.
dc.publisherNTNU
dc.titleUtvikling av virtuelle kameradroner som plugin i unreal engine
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel