Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorDenstadli, Jon Martin
dc.contributor.authorArnesen, Madelen
dc.contributor.authorEllingsen, Eirik André
dc.contributor.authorJohnsen, Kristian Venås
dc.date.accessioned2020-06-18T16:01:41Z
dc.date.available2020-06-18T16:01:41Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2658731
dc.description.abstractDenne bacheloroppgaven er en kvantitativ studie som har hovedfokus på bruk av kjente personer versus mindre kjente personer i markedsføring, og hvilken effekt det har for holdning til reklamen og holdning til merkevaren. Bruk av kjendiser i markedsføring har vært svært økende siden 80-tallet, og nå benytter mange av de største aktørene seg av kjendiser i reklame. Oppgaven vil med utgangspunkt i teori drøfte effekten av å bruke kjente personer versus mindre kjente personer. Ved hjelp av et eksperiment har vi samlet inn datagrunnlag for å svare på problemstillingen. Vi beskriver forskningsmetoden før analysen av innsamlet data legges frem. Resultatene fra vårt eksperiment tyder på at det å bruke en kjendis ikke har en signifikant større effekt enn å bruke en mindre kjent person når det gjelder respondentenes holdning til reklamen og holdning til merkevaren.
dc.description.abstractThis bachelor assignment is quantitative study where the main focus is the use of famous persons versus a less famous persons in advertising, and the effect it has on attitude to brand and the attitude to advertising. The use of celebrities in advertising has increased since 1980s, and today many of the biggest advertisers use celebrities in advertising. The assignment will, based on theory, discuss the use of famous persons versus lessfamous persons. Using an experiment, we have collected data to answer the research question. The research method will be presented in forehand of the collected data. Our result from the experiment indicate that using famous persons has a more significant effect than using less famous persons when it comes to the respondents attitude to advertising and attitude to brand.
dc.publisherNTNU
dc.titleBruk av kjendis i reklame
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel