Frå folkeopplysning til vaksenopplæring
Doctoral thesis
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/265017Utgivelsesdato
2005Metadata
Vis full innførselSamlinger
Sammendrag
Temaet for dette arbeidet er framveksten og utviklinga av eit fenomen med mange namn, men som med eit overordna begrep her blir kalla vaksenopplæring. I røynda er det eit begrep som høyrer til tida etter 1945, medan folkeopplysning vil vere det dekkande ordet for tida før. Som tittelen på avhandlinga seier er det utviklinga frå folkeopplysning til vaksenopplæring som blir skildra. Denne begrepsutviklinga har parallellar i andre språksamfunn, t.d. i Sverige der ein talar om folkbildning og vuxenutdanning og i Tyskland der begrepsbruken har endra seg frå Volksbildung til Erwachsenenbildung.1 Det samlande begrepet i engelsk språkbruk er adult education. Det dekkjer praksisfeltet, fagfeltet og forskingsfeltet og omfattar i tillegg både education og learning frå det heilt uformelle til det formelle. Dette engelske begrepet har eksistert i to hundre år, og eg vil her bruke vaksenopplæring (i tillegg til folkeopplysning) for alle periodar.