• En kvalitativ studie av profesjonsfellesskapets betydning for nyutdanna lærere 

      Singstad, Torunn (Master thesis, 2021)
      Denne studien tar for seg veiledning av nyutdanna lærere, og har særskilt fokus på nyutdanna læreres læring og mestring i profesjonsfellesskapet. Problemstillinga mi stiller spørsmålet om hvilken betydning profesjonsfellesskapet ...
    • Ledelese og vold i skolen 

      Langtinn, Ann Mari; Myrvang, Kjersti Strand (Master thesis, 2021)
      Dette forskningsprosjektet er en kvalitativ undersøkelse som omhandler vold og truende atferd i skolen. Fokuset har vært rettet mot ledelsens ivaretakelse av elever og ansatte, og fellestrekk og ulikheter i skolenes ...
    • Ledelse og vold i skolen 

      Langtinn, Ann Mari; Myrvang, Kjersti Strand (Master thesis, 2021)
      Dette forskningsprosjektet er en kvalitativ undersøkelse som omhandler vold og truende adferd i skolen. Fokuset har vært rettet mot ledelsens ivaretakelse av elever og ansatte, og fellestrekk og ulikheter i skolenes ...
    • Mellomledelse i videregående skole 

      Helland Rokseth, Ingunn (Master thesis, 2020)
      Sammendrag Denne masteroppgaven handler om mellomledelse i videregående skole. Problemstillingen som utforskes er hvordan mellomledere opplever sin legitimitet som skoleledere i videregående skole. Teksten bygger på ...