Blar i Videreutdanning: Master- og bacheloroppgaver på forfatter "Dahl, Heidi"
-
LÆREBØKER, ALGEBRA OG REPRESENTASJONER En kvalitativ studie av 3 lærebøker på ungdomstrinnet, med tanke på bruk av representasjoner i arbeid med algebra.
Rød, Gro Kleven (Master thesis, 2020)Algebra er et emne som mange elever syns er vanskelig, og som mange elever sliter med å lære. Målet med denne masteroppgaven er å se på hvordan noen lærebøker for ungdomstrinnet legger opp arbeidet med algebra i utvalgte ... -
To-lærersystemet - en studie om matematikklæreres forståelse og praksis av ordningen i undervisningen på ungdomstrinnet
Husby, Malvin (Master thesis, 2023)Studien retter søkelyset på læreres forståelse og praktisering av to-lærerordningen i matematikkundervisningen på ungdomstrinnet. Forskningen er praksisnær og studien har en kvalitativ tilnærming der den matematiske samtalen ... -
Visuelle mediatorer i en brøkdiskurs En kvalitativ studie av femtetrinnselevers bruk av visuelle mediatorer og hvordan de påvirker elevenes brøkdiskurs
Molstadengen, Heidi; Wikkelsmo, Alf Gunder (Master thesis, 2021)Sammendrag Studien vår har undersøkt hvordan elever bruker tallinjer og bilder av arealer i en læringssituasjon knyttet til temaet brøk. Hensikten har vært å få innsikt i hvordan disse to visualiseringsformene påvirker ... -
Visuelle mediatorer i en brøkdiskurs En kvalitativ studie av femtetrinnselevers bruk av visuelle mediatorer og hvordan de påvirker elevenes brøkdiskurs.
Molstadengen, Heidi; Wikkelsmo, Alf Gunder (Master thesis, 2021)Studien vår har undersøkt hvordan elever bruker tallinjer og bilder av arealer i en læringssituasjon knyttet til temaet brøk. Hensikten har vært å få innsikt i hvordan disse to visualiseringsformene påvirker læringen hos ...