Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorHøynes, Siri-Malén
dc.contributor.authorKlemp, Torunn
dc.contributor.authorNilssen, Vivi Lisbeth
dc.date.accessioned2019-12-18T07:39:33Z
dc.date.available2019-12-18T07:39:33Z
dc.date.created2019-12-17T14:11:47Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationNorsk pedagogisk tidsskrift. 2019, 103 (4), 215-226.nb_NO
dc.identifier.issn0029-2052
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2633776
dc.description.abstractFlere tar til orde for den utfordrende helklassesamtalen som en kjernepraksis i lærerutdanninga. Artikkelen er basert på en studie der vi har prøvd ut video som redskap i etterveiledning av lærerstudenters matematikksamtaler i en tredjeklasse. Studien er inspirert av erfaringer med bruk av video i læreres læring. Vi retter her oppmerksomhet mot studentenes opplevelse av å bruke opptak av undervisninga deres i etterveiledning. Datamaterialet er 131 studentlogger skrevet av 4 studenter i løpet av 5 praksisuker. Analyse inspirert av grounded theory viser at studentene opplevde at videoen bidro til økt utbytte av etterveiledninga. Den sikret intersubjektivitet og sentrerte samtalen om spørsmål som hadde stor betydning for dem.nb_NO
dc.language.isomisnb_NO
dc.publisherNorsk pedagogisk tidsskriftnb_NO
dc.titleVideo som redskap i etterveiledning av matematikksamtalernb_NO
dc.typeJournal articlenb_NO
dc.typePeer reviewednb_NO
dc.description.versionacceptedVersionnb_NO
dc.source.pagenumber215-226nb_NO
dc.source.volume103nb_NO
dc.source.journalNorsk pedagogisk tidsskriftnb_NO
dc.source.issue4nb_NO
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.18261/issn.1504-2987-2019-04-03
dc.identifier.cristin1762030
dc.relation.projectNorges forskningsråd: 238041nb_NO
cristin.unitcode194,67,80,0
cristin.unitnameInstitutt for lærerutdanning
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextpostprint
cristin.qualitycode1


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel